Ossu Het komt op mij niet erg sterk over als de Democraten impliciet stellen dat ze alleen kunnen winnen met de stemmen van mensen die niet eens in staat zijn hun naam foutloos van een officieel document
over te pennen.
Dat is niet wat er gesteld wordt. Er wordt gesteld dat onterecht opzettelijk statistisch zwarten vaker getarget worden met deze maatregel. Het is trouwens ook een functie van moeilijkheid van namen en zwarten hebben volgens mij gemiddeld vaker ongebruikelijke namen. Wat je hieronder voor conclusie trekt lijkt me om oa die reden wat kort door de bocht.
Mocht het hierdoor zijn dat hij wint in deze race, dan zou het een extra schande zijn. Nergens wordt impliciet gesteld dat de democraten niet anderszins zouden kunnen winnen imho. Wel dat de kans kleiner wordt.
En het komt op mij ook niet erg sterk over dat, wanneer blijkt dat zwarten ruim 4x zo veel problemen hebben om hun persoonsgegevens correct in te vullen dan de rest van de bevolking, er vooral heisa wordt gemaakt over de verplichting om het correct in te vullen, en niet over het gegeven dat het blijkbaar werkelijk dramatisch gesteld is met de gelijke kansen in het onderwijs.
Daar kun je het ook over hebben, maar staat nu wel los van deze precieze kwestie waar deze meneer over zijn eigen verkiezing gaat, waar de republikeinen bijna dezelfde wet herinvoeren waar er eerder overeenkomst was, omdat hij discriminatoir geacht werd. Ze weten dus gewoon wat ze doen en kiezen er toch voor om het weer in te voeren.
Overigens scoren de democraten beter in groepen naarmate de scholing hoger ligt. Dus dat ze het van achterstandsgevallen moeten hebben lijkt me naast een raar argument voor wat dan ook, kort door de bocht. Staat tegenover dat ze het ook beter doen in lagere inkomensklassen, dus tsjah.