• Politiek
  • Kabinet-Schoof deel 3: Een goed begin...

janneke141 De grap is dat de prijzen waarschijnlijk de hoogte in zullen gaan door de schaarste, en de mensen die nu ook al de maximale vergoeding krijgen worden daar de dupe van.

Voor zover die mensen op de coalitiepartijen hebben gestemd zeg ik: lekker voor je. Verder wel weer een sterk staaltje wanbeleid.

Sloggi Zolang de lasten niet worden verhoogd kan ik nog wel wat stijgende kinderopvanglasten dragen. De peuteropvang moet weer iets voor de elite worden.

remlof Het lijkt me toch dat je in zo'n functie op dat tijdstip je telefoon lekker op stil hebt staan en dat je via een stafmedewerker bereikbaar bent. Die bepaalt dan maar of het de moeite waard is om er de premier voor uit z'n bed te schoppen.

Sloggi Dat lijkt mij ook en daarom is het schandalig dat Halsema de premier niet aan de telefoon heeft gekregen.

GSbrder Bij iemand met zulke verantwoordelijkheid is het wel een beetje de bedoeling dat je beschikbaar bent bij noodgevallen. Ook na kinderbedtijd.

Overigens geldt dat voor de SG van JenV en voor de NCTV net zo goed, dus dat is voor Dick ook niet nieuw.

Tegelijkertijd liggen de verantwoordelijkheid voor de openbare orde en veiligheid en de bijbehorende bevoegdheden toch echt primair bij de burgemeester. Wat dat betreft is het een beetje een rare verdedigingslinie om hier nu achter te schuilen.

trein Klopt natuurlijk, maar als Halsema met de Israëlische ambassadeur aan de telefoon hangt gaat dat niet over openbare veiligheid.

Benieuwd naar het Kamerdebat hoor. Dat wordt vuurwerk.

trein

Maar de relaties met andere landen moet een burgemeester niet te solitair in handelen.

Morgen 10:15 uur debat over de rellen in Amsterdam en antisemitisme.

tsjok

Duke
                Dat is natuurlijk waar, maar dat Halsema vervolgens Van Weel belt en niet Veldkamp doet niet direct vermoeden dat dat het primaire punt was.