trein janneke141 Nou nou, niet zo zuinigjes. Acht: https://nos.nl/artikel/2544154-vijf-nieuwe-arrestaties-voor-geweld-in-amsterdam Doet de :') het hier ook?
Sloggi trein 62. https://www.nhnieuws.nl/nieuws/342504/wat-we-tot-nu-toe-weten-zo-verliep-de-gewelddadige-nacht-in-amsterdam
janneke141 In ander nieuws: het kabinet zet het onzalige plan om 'gratis' kinderopvang in te voeren, door per 2027. Het grote (en groeiende) personeelstekort is volgens het kabinet geen reden om het niet te doen. De :') zou inderdaad een goede toevoeging zijn.
Drietebuul janneke141 Maar hoe moeten de kinderopvangers aan het werk als ze met de kinderen thuis zitten?
Sloggi janneke141 De grap is dat de prijzen waarschijnlijk de hoogte in zullen gaan door de schaarste, en de mensen die nu ook al de maximale vergoeding krijgen worden daar de dupe van. Voor zover die mensen op de coalitiepartijen hebben gestemd zeg ik: lekker voor je. Verder wel weer een sterk staaltje wanbeleid.
janneke141 Drietebuul Kinderen gewoon meenemen naar je werk. Is de enige denkbare plek waar dat niemand opvalt.
trein Sloggi Rondom die wedstrijd, nul in de stad. Op een enkeling na binnen een paar dagen weer los. Nou nou wat stevig optreden allemaal.
janneke141 Sloggi Waarvan er vier worden voorgeleid. Vier verdachten, onder wie twee minderjarigen, die worden verdacht van het plegen van geweld tijdens de ongeregeldheden van deze week, worden begin volgende week voorgeleid aan de rechter-commissaris. Dat maakt het Openbaar Ministerie (OM) bekend. Na de ongeregeldheden rondom Ajax-Maccabi Tel Aviv werden er donderdagmiddag in totaal 62 mensen opgepakt. Hiervan werden ongeveer 40 verdacht van ordeverstoring. Zij werden bekeurd en konden gaan. De andere personen worden onder meer verdacht van belediging, vernieling of het bezit van vuurwerk. Tien van hen blijven verdachten, maar zitten niet meer vast. Vier personen hebben een boete gekregen en twee zaken zijn geseponeerd. Foei jongens, nooit meer doen.
trein janneke141 De daders riepen overigens de verheffende tekst “kankerjoden”, voor als er nog iemand het antisemitische karakter van deze ellende wil ontkennen.
GSbrder Sloggi Zolang de lasten niet worden verhoogd kan ik nog wel wat stijgende kinderopvanglasten dragen. De peuteropvang moet weer iets voor de elite worden.
remlof https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5479991/wat-gebeurde-er-precies-amsterdam-donderdagnacht-ajax-maccabi-tel Tsk, minister-president zijn en dan als de burgemeester van je hoofdstad je belt om drie uur ‘s nachts vanwege rellen in die stad de telefoon niet opnemen…
remlof Drietebuul De telefoon opnemen? Lijkt me niet teveel gevraagd van een bestuurder op dat niveau.
tsjok GSbrder Bij iemand met zulke verantwoordelijkheid is het wel een beetje de bedoeling dat je beschikbaar bent bij noodgevallen. Ook na kinderbedtijd.
Sloggi remlof Het lijkt me toch dat je in zo'n functie op dat tijdstip je telefoon lekker op stil hebt staan en dat je via een stafmedewerker bereikbaar bent. Die bepaalt dan maar of het de moeite waard is om er de premier voor uit z'n bed te schoppen.
remlof Sloggi Dat lijkt mij ook en daarom is het schandalig dat Halsema de premier niet aan de telefoon heeft gekregen.