• Politiek
  • Kabinet-Schoof deel 3: Een goed begin...

Forum en SGP hebben helemaal geen sprekers afgevaardigd, daarmee laat je to h wel blijken dat de lintjes traditie je de pis niet lauw maakt. Valt me tegen van de SGP.

Nou ja, zo geloofwaardig dus ongeveer:

Minister Marjolein Faber (PVV) ‘betreurt’ haar optreden in de Kamer en zegt ‘100% achter’ het besluit te staan om lintjes te geven aan vrijwilligers in de asielketen. Dat schrijft ze in een opmerkelijk briefje aan de Tweede Kamer.

Ze schrijft dat ze dinsdagmiddag in het vragenuur ‘niet voldoende’ is ‘overgekomen’ dat zij als minister heeft ingestemd met de oplossing dat Schoof zou tekenen voor de lintjes. ,,In het vragenuurtje van vandaag (...) heb ik te vaak gewezen op mijn overwegingen om de voordrachten niet te ondertekenen en dat betreur ik.” Ze schrijft verder: ,,Ik hecht eraan te benadrukken dat ik 100% achter het besluit van de minister-president sta en er dus volledige eenheid van kabinetsbeleid is. Deze brief is opgesteld mede namens de minister-president.”

https://www.gelderlander.nl/politiek/faber-betreurt-haar-optreden-in-de-kamer-ik-sta-100-achter-lintjes~a83e6f6f/

Marjoleintje moest strafregels schrijven. En door.

janneke141 Belangrijkste vraag lijkt mij of de constructieve oppositie dit pikt. Zo niet is minister Faber politiek onhoudbaar. Dan krijgt ze niets meer door de Eak.

• Duke replied to this.

trein

Tja, zij zit er puur bij de gratie van de coalitie. Dat de oppositie nul vertrouwen in haar heeft is geen nieuws of iets waarop het vastloopt wat haar betreft.

De VVD trekt waarschijnlijk liever de stekker er uit op buitenlandbeleid, maar dit lijkt me toch ook wel een mogelijkheid, omdat het niet zozeer om asielbeleid gaat alswel om fatsoen.

Van NSC valt sowieso niets te verwachten.

janneke141 En door.

Dit is de crux. Zal een koehandel zijn geweest: Faber biedt ruimte, VVD en NSC steunen de MvW niet.

Vond het ook een handige move om het debat niet vandaag (dinsdagavond) nog te houden. Daarmee lieten de coalitiepartijen al weten het niet té hoog te willen spelen. Vooralsnog heeft niemand belang bij nù klappen.

Schoof zal niet eens bij het debat aanwezig zijn. Ben benieuwd hoe de oppositie daarop zal reageren.

• Duke replied to this.

remlof

Teleurgesteld of wellicht zelfs verontwaardigd. Maar de coalitie steunt Faber gewoon, en gaat zich daar niks van aantrekken.

Duke We gaan het zien. Het houdt een keer op zou je zeggen.

tsjok Geert maakt het anders wel heel lastig voor ze:
            Heeft deze kerel zijn politiek strategische Ineens verloren of is dit een poging tot vernedering van zijn coalitiepartners?

trein Het is het enige onderwerp in de huidige melange van crisissen waar hij nog ongegeneerd de populist uit kan hangen en bijval vindt bij zijn achterban. Alle andere onderwerpen begint de PVV volkomen ongeloofwaardig op te worden.

Het is gewoon een poging om de asielcrisis relevant te houden over de ruggen van vrijwilligers.

trein
                Gewoon een stukje Trumpiaans fascisme: die "van ons" kunnen niets fout doen en hoeven derhalve nooit ergens excuses voor aan te bieden. Hetzelfde met Wilders' openlijke steun voor Le Pen na diens veroordeling. (Het steunen van) dit soort klootzakkerij is puur om duidelijk te maken dat "jullie normen" niet op "ons" van toepassing zijn (behalve als het ons wat oplevert: zie Faber's aangifte tegen een foto van haar met een bloksnorretje versus Wilders' gedweep met de vrijheid van meningsuiting zodra hij terecht stond voor groepsbelediging).

Zozo, de SGP is ook klaar met het duiken van Schoof.

Hoofdelijke stemming over drie uur over het aanwezig moeten zijn van de premier bij het debat en daarvoor gaat de Kamervoorzitter Schoof nog eens vragen of ie echt niet aanwezig will zijn.

DIt lijkt me toch niet wat het kabinet had verwacht van de gang van zaken.

Myst Dat is zijn spelletje, maximaal de grenzen opzoeken en oprekken. Als hij dan toch een keer te ver gaat kruipt hij in de slachtofferrol. Maar vooralsnog slikken de coalitiepartijen alles braaf...

remlof Ook treurig natuurlijk, die heeft eigenlijk een Vlaams-Nederlandse top.

Sta je er weer lekker op in het buitenland.

Sloggi Alsof die Belgen bekend staan om hun goed functionerende politieke stelsel.

Schoof komt toch naar de Tweede Kamer maakt de NOS net bekend.

Hij wordt over een uur verwacht, om 12:15 dus.

remlof Uiteindelijk maakt het allemaal geen bal uit. De coalitie heeft al lang besloten Faber gewoon in het zadel te houden.