Sloggi Ik zie het hierover niet vallen. NSC, PVV en BBB hebben helemaal geen belang om op dit punt de campagne in te moeten. Die willen het hebben over stront of Marokkanen, en NSC probeert het zo lang mogelijk uit te zingen. Maar hopelijk heb ik het mis.
GSbrder Sloggi Mwah, een van de weinige onderwerpen waar PVV kans maakt onder het electoraat tegen de VVD. Wij willen niet meer geld naar Oekraïne doet het (helaas) goed onder rechtse kiezers. Mooie draai, links is voor het leger, extreem rechts is tegen.
tsjok GSbrder Dar betwijfel ik hoor. Voor de gemiddelde PVV'er is Poetin ook een lul. Onthoud ook dat hun electoraat relatief oud is en dus de Koude Oorlog nog kent.
tsjok janneke141 Goede twist wel: De leider van de VVD, Yesilgöz, was vanmorgen overigens niet bij het crisisoverleg. Lang bleef onduidelijk waarom dat was, totdat bleek dat ze in Oekraïne een ontmoeting had met president Zelensky.
janneke141 tsjok Ja, dat had ik ook al meegekregen. Vraag me af waarom, zowel vanuit Yesilgöz als vanuit Zelensky bekeken.
tsjok janneke141 Vanuit Zelensky: steun van Nederland (en via Rutte van de NAVO) verzekeren. Vanuit de VVD: druk op Schoof en de andere coalitiepartijen opvoeren. De VVD vindt het echt helemaal prima als dit het breekpunt is. Ze zullen electoraal beloond worden voor de standvastigheid. En met de asielwetten en voorjaarsnota in het verschiet is het zelfs een makkelijke uitweg.
tsjok Het crisisoverleg over de Europese defensieplannen van premier Schoof en de coalitiepartijen is afgelopen. De partijleiders van PVV, NSC en BBB hebben de werkplek van Schoof zojuist verlaten zonder commentaar te geven. Het wachten is nu of Schoof een verklaring wil geven over de uitkomst van het urenlange gesprek. Nederland gaat toch akkoord, of hij dient zijn ontslag in. Spannond.
trein Drietebuul Los van alle grappen. Maar dit kan toch niet? Een erkend fraudeur als dienaar der kroon. Donder lekker een eind op
tsjok trein Zegt ook wel wat over de kwaliteit van onderwijs aan de Erasmus Universiteit. 56% van haar scriptie was gekopieerd uit bronnen die ze wel in haar bronnenlijst had opgenomen en alsnog viel het niemand op?
janneke141 trein Ze hebben vrij hard hun best gedaan om zo veel mogelijk incompetente figuren op het bordes te verzamelen. Dat er dan nog eentje tussenstaat die een universitaire titel bij elkaar gefraudeerd heeft maakt dan toch niet zo veel meer uit?
trein tsjok Blijkt maar weer eens dat wij in Nijmegen veruit superieur zijn aan die westerse troep 😉 Overigens staat “mijn” faculteit op dit moment in de fik, met een hoofdrol voor D66-voorzitter V. Huffelen…
Drietebuul tsjok Toen Maeijer in 2009 haar scriptie schreef was ze al beleidsmedewerker voor de PVV in de Tweede Kamer. De EUR had de controle op plagiaat toen nog niet volledig geautomatiseerd, zo laat een docent weten die Maeijer kende ten tijde van haar afstuderen. 'Als studenten slim te werk gingen was fraude daarom moeilijk op te speuren.' Qua academische fraudemogelijkheden behoor ik dan kennelijk tot de pechgeneratie. Na de introductie van automatische plagiaatcontrole, maar vóór het bestaan van generatieve AI.
GSbrder Duke De mastervakken mogen best opgenomen worden in het curriculum voor het inburgeringsexamen. Krijgen we wel meer immigranten omdat het zo makkelijk is.