• Politiek
  • Val Rutte-IV en de komende verkiezingen

Overigens ben ik erg verbaast dat dit kabinet toch is gevallen. Ik dacht echt dat het een voorbeeld van PVV-corvee was en ze er uiteindelijk gewoon uit zouden komen.

Iedereen hier weet dat ik demografie als de oorzaak voor vrijwel alle problemen in Nederland zie, dus op zich zou ik het moeten toejuichen dat asielbeleid strenger wordt. Maar dat kan niet het enige zijn. Vorig jaar kwam er in Nederland netto een dikke stad Eindhoven aan mensen bij. Asielzoekers waren daarvan enkele wijken (ruwweg 15 procent). Dat is gewoon een ontwikkeling die niet vol te houden is in wat al het dichtstbevolkte stukje EU is.

Zou ie nu Rutte opstapt de kar opeens wel willen trekken?

En hij zit in de gemeenteraad van Breda volgens Wikipedia.

Oh nee, zat, lang geleden.

Duke Omdat er ruimte voor is en hij als een van de weinige Rutte-alternatieven binnen de VVD mogelijk aanspreekt bij de kiezers van die partij? Het lijkt me niet vergezocht dat Dijkhof onder meer door het gebrek aan perspectief onder Rutte ervoor heeft gekozen een pauze te nemen in zijn politieke loopbaan.

Ik vind een kabinet Dijkhoff in ieder geval aanzienlijk beter voorstelbaar dan Schippers I of in het geval van een verrassende verkiezingsuitslag Timmermans I.

De partijtop van de VVD komt deze week met een kandidaat lijsttrekker. ,,Zoals gewoonlijk starten we de lijsttrekkersprocedure op en zal het landelijk bestuursoverleg deze week komen met een kandidaat-lijsttrekker'', aldus partijvoorzitter van de VVD Eric Wetzels. Vanmorgen heeft Mark Rutte aangekondigd dat hij niet beschikbaar is als VVD-lijsttrekker bij de aankomende Tweede Kamerverkiezingen. Tot de nieuwe verkiezingen zijn zal Rutte nog wel als demissionair premier het land te leiden.

(AD)

Dat impliceert toch dat ze al iemand achter de hand hadden...

Rita Verdonk schijnt trouwens op de publieke tribune te zitten bij het debat 🤣 .

Ben wel benieuwd naar de eerste peilingen die vanavond wel gepubliceerd zullen worden. De VVD-top ook wel, denk ik.

remlof
      Dat lijkt me uitstekend te combineren met een baan als premier.

Opeens zie ik in Enschede allerlei gespoten Omtzigt-silhouetten in Che Guevara stijl. Tsjonge.

Falco Zal ie blij mee zijn. Geloof niet dat dat in zijn politieke wereld nou zo'n voorbeeldfiguur is. 😛