• Politiek
  • Val Rutte-IV en de komende verkiezingen

Ben benieuwd wie hem op gaat volgen. Het kán namelijk nog een stuk slechter dan Rutte.

remlof Het lijkt me voor dit moment geen slechte kandidaat hoor, maar je eigen kabinet opblazen over een immigratiedeal en dan een immigrant als lijsttrekker naar voren schuiven vind ik op zijn minst een interessant concept. Weet niet of dat zo goed valt bij de kiezers die ze willen wegtrekken bij de PVV en de rest van de extreemrechtse kliek.

remlof Dat wordt echt een drama. Wat een inhoudsloze opportunist is dat zeg pffff. Dan liever de terugkeer van Dijkhoff of Schippers (want met die laatste wordt VVD nooit de grootste).

Het worden wel echt hele bijzondere verkiezingen. VVD, CDA, GroenRood hebben nog geen lijsttrekker. BBB en Omtzigt zijn (vrijwel) nieuw. Er staan straks bij de lijsttrekkersdebatten allemaal totaal andere gezichten dan we gewend zijn.

janneke141 Nou ja, Yeşilgöz heeft net wel nog effe dat hoofddoekjesverbod bij de politie erdoor gedrukt. Ze mag dan wel van Turkse afkomst zijn, van de islam moet ze weinig hebben.

Dijkhof zou de beste uitkomst zijn voor de VVD denk ik, maar ik vraag me af of die dat nu al wil.

• Duke replied to this.

Als Omtzigt zijn glans wil verliezen, dan moet ie als lijsttrekker meedoen aan de verkiezingen.

remlof

Die zou wel gek zijn.
          Een opvolger kan het nu namelijk gewoon niet goed doen.
          Het handigste is denk ik een niet al te hard beschadigde oudgediende als tussenpaus.

Hiervoor was toch wel het uitgangspunt dat Rutte zelf zijn kabinet heeft opgeblazen voor politiek gewin, dan helpt het natuurlijk niet als je dan direct afzwaait. Er wordt hier overduidelijk vier dimensionaal schaak gespeeld.

janneke141 Omtzigt zou zich volgens mij het beste kunnen aansluiten bij de BBB, maar daar zal ie zelf wel onoverkomelijke bezwaren tegen hebben.

Duke Ik betwijfel het, zonder van een afstand een diagnose te willen stellen, maar hij is analytisch natuurlijk wel sterk en ik hoop dat hij ook voldoende mensen in zijn directe omgeving heeft die hem dat gaan vertellen.

Ik vind Omtzigt een van de beste kamerleden vanwege de manier waarop hij zijn werk serieus neemt, maar het is natuurlijk geen leider. Hij mist veel communicatieve kwaliteiten. Dan een partij starten is een recept voor ellende, al zal hij de komende verkiezingen wel een hoop stemmen oprapen als hij mee zou doen. Hij kan zich beter ergens anders bij aansluiten en zijn inhoudelijke kamerwerk voortzetten.