• Politiek
  • Val Rutte-IV en de komende verkiezingen

Bij1 valt Uit1. Door het uittreden van de twee leden in de gemeenteraad in Amsterdam heeft de partij daar geen vertegenwoordiging meer. Toxische partijcultuur is de redeb

• Reya replied to this.

Dwersdriever

„Ik werd bijvoorbeeld vaak ‘wit’ genoemd”, zegt Ahmadi, die van Afghaanse komaf is. „Daarmee werd bedoeld: je bent minder relevant voor de partij. Ik kreeg te horen: welke uitdaging heb jíj in de maatschappij?”

Afghanen moeten meer hun privilege checken, duidelijk.

Nilab en Jazie, toch de Beyoncé en Jay-Z van de lage landen.
      Bonnie & Clyde van Mokum.

Friek

„Ik werd bijvoorbeeld vaak ‘wit’ genoemd”, zegt Ahmadi, die van Afghaanse komaf is. „Daarmee werd bedoeld: je bent minder relevant voor de partij. Ik kreeg te horen: welke uitdaging heb jíj in de maatschappij?”

Gebeurt voor mijn gevoel best vaak dat actieve antiracisten doorslaan de andere kant op.

tsjok En ik maar denken dat anti-racisten niet racistisch kunnen zijn vanwege... redenen.

GSbrder Dat racisme geen 'wit' monopolie is, is wel een beetje een olifant in de kamer.

Verder praat je toch over een behoorlijk radicale partij. Ik schreef eerder vandaag over de 'bloedgroepen' van GroenLinks. Die bestreden elkaar ook op details. Wat dat betreft is het net de protestantse kerk. Die splitsten ook om het minste of geringste af.

Dwersdriever

De VVD is dan weer meer de katholieke kerk: niet moeilijk doen en waar blijven die bitterballen.

Reya Jaarlijks Carnaval, voor het eerst sinds jaren geen Prins Mark d'n Twoalfde.

Dwersdriever Inderdaad is Bij1 vrij radicaal, maar als je dat zegt lijk je snel een witte mannelijke boomer.
              Dus ik doe maar alsof ze progressief zijn, ook al zitten ze in de communistische traditie elkaar voor koelak/racist te verslijten.

Hoe meer ik erover nadenk, des te meer denk ik dat een terugkeer van Omtzigt bij CDA de beste oplossing is voor de politieke stabiliteit van Nederland. Lijsttrekker en straks fractievoorzitter.

Weet niet of hier al besproken is dat Ouwehand door wil als lijsttrekker van de PvdD en Marijnissen bij SP? Kans lijkt ook waarschijnlijk dat Simons doorgaat bij Bij1 en dat Van Haga de lijsttrekker is van Belang van Nederland. Wilders bij PVV en Baudet bij FvD lijken ook zekerheidjes. Net als Eerdmans bij Ja21.

Ook hilarisch is de situatie bij BvL. Die verklaarden de kandidatenlijst vanwege overweldigende belangstelling voor gesloten, terwijl ze die nooit geopend hadden.

Dwersdriever Klinkt een beetje alsof straks iedere lijsttrekker vrouw is, behalve bij seksistisch uiterst-rechts.
                Daar gaat weer een glazen plafond.

GSbrder En dan moet er een blanke gepriviligeerde zestiger komen om met al die vrouwen een kabinet te vormen.

PS

Ken jij Hans van Tellingen toevallig persoonlijk?

GSbrder Dan zijn wij maar een handshake van elkaar verwijderd. Om de een of andere reden zie ik hem altijd voor me als ik jouw postings lees. Niet vanwege de opinies overigens, maar bij vastgoed is hij de eerste waaraan ik denk.

Dwersdriever Ik vind hem maar een nare man.
                      ADHD'er, stronteigenwijs, BVNL'er, totaal niet empathisch, randje COVID-wappie, komt uit Meppel.

GSbrder En wellicht in de Tweede Kamer. Ik denk dat hij nummer twee is straks op de lijst van Belang van Nederland.

Volslagen idioot verder inderdaad. Ik mis in jouw profiel nog zelfoverschatting als kenmerk van zijn karakter.

Dwersdriever Ik denk dat BvNL het heel lastig gaat krijgen tussen Omtzigt + VVD + BBB + FvD. De partij heeft erg weinig profiel en klaarblijkelijk ook interne problemen.