Val Rutte-IV en de komende verkiezingen
Duke Als hij die stijl doorzet dan is het voor mij een goede optie. Zeker als GL wordt overgenomen door de PvdA.
Ik snap niet dat je liever op D66 zou stemmen terwijl GL en PvdA véél dichter bij elkaar zitten qua standpunten alleen maar vanwege je beeld van die partij. Prima als je gewoon economisch liberaal beleid wil natuurlijk, maar waarom zou je dan überhaupt bij GL/PvdA zitten?
- Edited
Ik zweef altijd wat tussen GL en D66 (en tegenwoordig misschien Volt). Dus vooral flink progressief en ook wel redelijk liberaal. Stemmen deed ik in de praktijk vaak op GL maar dan meer op bepaalde personen, dan in volle overtuiging voor een heel programma.
Dus ik zit, voor mijn gevoel, een flink stuk bij de PvdA vandaan.
De combipartij is voor mij alleen een optie als dat echt een brede progressieve beweging wordt met een aantrekkelijke (verse) lijsttrekker.
- Edited
Het is ook wel een beetje van het is niet goed of het deugt niet. Volgens mij hebben de TK-fracties de afgelopen paar jaar bewezen ontzettend goed samen te kunnen werken. Het verschil tussen de partijen is echt nog maar een accentverschil op inhoud. Daar zie ik de problemen niet, er is vooral op partijcultuur nog wat te overwinnen.
Duke Wat denk je van het CDA, met de katholieken en de afvalligen die in één partij samengingen? Ik zie het allemaal niet zo somber in, al ben ik het wel met je eens dat ze met een duidelijk en krachtig verhaal moeten komen. Maar dat geldt ook voor met name de PvdA zonder innige samenwerking. Als je integreert smelt de cultuur vanzelf samen. Bloedgroepen hou je maar dat is helemaal geen probleem.