Val Rutte-IV en de komende verkiezingen
remlof Dat was de Kaagbonus in de niet-bestaande premiersverkiezing. Die zal nu eerder naar Timmermans gaan vanuit diezelfde stemmers, vermoed ik.
Dat zullen zijn programma en kandidatenlijst ook doen. Zal weinig uitmaken
janneke141 Hij kan gewoon zeggen: ik word geen premier in een kabinet met de PVV.
Wat een schreeuwdebat op SBS. Maar je weet dat je dat krijgt als je Wilders uitnodigt.
Het was werkelijk een behoorlijk waardeloos debat, maar ik vond dat Timmermans zich nog behoorlijk staande hield terwijl ie niet alleen de drie andere partijen maar ook het publiek tegenover zich vond.
Maar als je het hebt gemist is het het terugkijken niet waard.
remlof Maar als je het hebt gemist is het het terugkijken niet waard.
Volgens mij vat dat deze campagne wel aardig samen.
- Edited
Ja, ik merk dat eigenlijk alleen de podcasts met de lijsttrekkers die toch niet heel veel verwachten van de aankomende verkiezingen (Bontenbal, Dassen) nog wel interessant zijn. Maar goed, op het CDA ga ik toch niet stemmen. :')
https://www.volkskrant.nl/politiek/de-strategische-stem-kan-in-de-eindsprint-nog-zwaar-gaan-wegen~bdbb2956/
https://archive.is/RCBo5
Rond Timmermans’ campagne is al weken te horen dat het hem in de strijd om het Torentje nog onvoldoende is gelukt om kiezers weg te lokken bij andere linkse en progressieve partijen als D66, Volt, SP en Partij voor de Dieren. Het argument dat een stem op GroenLinks-PvdA nodig is om ‘links’ het initiatief te geven in de kabinetsformaties, is voor veel kiezers vooralsnog niet doorslaggevend.
De kans dat ze zich in de laatste dagen bedenken is echter nog niet verkeken, blijkt uit electoraal onderzoek van I&O Research in opdracht van de Volkskrant. Van de mensen die liefst op D66 stemmen, overweegt nog 40 procent een stem op GroenLinks-PvdA. Datzelfde geldt voor de aanhangers van Volt (42 procent), PvdD (37 procent) en SP (20 procent). Andersom geldt dat ook: als Timmermans in de laatste dagen niet overtuigt, kan hij nog 28 procent van zijn kiezers verliezen aan D66 en 27 procent aan Volt.
Mooie analyse van een mogelijke eindspurt van GLPvdA van de Volkskrant.
PolitiekGeaard De conservatieve wind wordt sterker en concreter: NSC ondertekend het COC Regenboog Stembusakkoord niet. Een akkoord waar bijvoorbeeld ook partijen als VVD, CDA en SP gewoon hun handtekening onder hebben staan.
PolitiekGeaard Wat houdt het akkoord in en waarom tekent NSC niet?
- Edited
Hahaha, Wilders over de rooie in Debat van het Zuiden omdat Jetten hem extreemrechts noemt. Dat probeert ie te ontkennen.
Debat gaat nog even door: https://www.youtube.com/live/3vCoGxDnNbI?si=3k06q2aGVcz-reAC
Dat zuiden moeten we maar gewoon afstoten.
- Edited
remlof De man uit het zuiden die Nederland wel even naar links ging trekken slaat voorlopig echter ook nog geen deuk in een pakje boter. Wat, gezien het grote anti-VVD-sentiment na 13 jaar Rutte, een behoorlijke prestatie is.
janneke141 Maar het is de beste hoop op een coalitie zonder extreemrechts.