Val Rutte-IV en de komende verkiezingen
- Edited
https://www.ioresearch.nl/actueel/io-zetelpeiling-onduidelijkheid-kost-nsc-zetels/
Dit is waarschijnlijk precies wat Pietertje wou want die premiersvraag is maar eng, maar laten we hopen dat die daling zich nog een week lang stevig voortzet.
- Edited
50 plus op een zetel? Moest daar de politie niet ingrijpen bij de conventie? En de Partij van de Proleet ook op een zetel.
Wel apart dat de vier grootste partijen in de peiling nu zijn: liberaal-rechts, conservatief-rechts, centrum-links en extreem-rechts.
Aparte peiling inderdaad...
- Edited
-verkeerde topic-
- Edited
remlof maar laten we hopen dat die daling zich nog een week lang stevig voortzet.
Die kans is vrij groot, aangezien een peiling niet voorspelt maar veel meer een trend weergeeft. Nadeel is dus dat VVD en PVV wel eens kunnen profiteren :').
Gisteren werd in podcast de stemming aangegeven dat bij de vorige TK-verkiezingen D66 een week voor de verkiezingen -10 tot -15 (ben het exacte getal kwijt) peilde en bij de slotpeiling -5 ten opzichte van de uiteindelijke verkiezingsuitslag.
Omtzigt zegt net in het Radio 1-journaal nogmaals dat hij een coalitie met de PVV uitsluit.
'Jarenlang heb ik me ingezet om Nederland als rechtstaat te verdedigen die we als Nederlanders hebben.'
Hij gaat daarmee in tegen de wens van de meerderheid van zijn potentiële stemmers.
Dwersdriever Hopelijk houdt hij voet bij stuk.
janneke141 Hij ziet geen ruimte voor samenwerking met een partij die de vrijheid van godsdienst en de vrijheid van meningsuiting niet respecteert.
Dwersdriever Nee, maar wat politici vinden voor en na de verkiezingen wil nog wel eens van elkaar verschillen.
Omtzigt ziet het liefst een rechts minderheidskabinet bestaande uit VVD, NSC en BBB vermoed ik.
remlof Dat was de Kaagbonus in de niet-bestaande premiersverkiezing. Die zal nu eerder naar Timmermans gaan vanuit diezelfde stemmers, vermoed ik.
Dat zullen zijn programma en kandidatenlijst ook doen. Zal weinig uitmaken
janneke141 Hij kan gewoon zeggen: ik word geen premier in een kabinet met de PVV.
Wat een schreeuwdebat op SBS. Maar je weet dat je dat krijgt als je Wilders uitnodigt.