• Politiek
  • Val Rutte-IV en de komende verkiezingen

Dwersdriever En in ruil daarvoor over je schouder moeten kijken of je niet bedreigd wordt door een malloot... De directeur van een bouwbedrijf kan zonder beveiliging en anoniem over straat, of dat bij Mark Rutte ook het geval is, geen idee.

remlof Lijkt me wel. EU is ook een kwestie van gunnen. Of hij zoveel goodwill heeft in Brussel is de vraag.

GSbrder Ik heb de indruk dat de Oost-Europese weerstand tegen Nederland een stuk minder is geworden sinds het begin van de oorlog.

Yesilgöz zegt nog niet te weten of ze een gooi gaat doen naar het VVD-partijleiderschap, zegt ze tegen NOS. Jeanine Hennis heeft zichzelf van de theoretische kandidatenlijst gehaald. Zij is nu VN-gezant in Irak en heeft geen interesse in het lijsttrekkerschap.

remlof Gaat me meer om nationalistische landen, waar austerutte niet hielp.

FD noemt voor CDA Bart van den Brink of Esther de Lange. Of een terugkeer van Mona Keijzer. Of zelfs Marnix van Rij.

Uit eigen bronnen (lokaal D66) weet ik dat als Kaag stopt, Rob Jetten niet beschikbaar is als opvolger. Die heeft de ambitie partijleider te zijn naar het schijnt weggestreept. Paternotte zou de favoriet zijn.

Dwersdriever Paternotte zou de favoriet zijn.

Dat was ie de vorige keer ook voordat Kaag ineens uit de hoge hoed kwam toch?

Die CDA'ers moest ik allebei googlen trouwens. Beide beroepspolitici die nog nooit een 'echte' baan gehad hebben. Ik weet niet of het CDA daar nu echt verstandig aan doet. Van de andere kant, ze decimeren toch wel. Daar moet je niet al te veelbelovende politici aan op gaan offeren natuurlijk.

GSbrder Markie is anders dikke vriendjes met de nieuwe bazin van Austeritalia.

Dwersdriever Rob Jetten niet beschikbaar is als opvolger. Die heeft de ambitie partijleider te zijn naar het schijnt weggestreept

Zonde, dat lijkt me echt by far de beste keuze als partijleider voor D66.

Sloggi Rita weet nog wel een goeie kroeg voor haar om dat te doen.

Duke Tjeerd de Groot lijkt me een prima kandidaat!

• Duke replied to this.

Duke Vincent Karremans voor VVD en Jan Paternotte voor D66. Het nieuwe geluid moet van een witte man komen.

• Duke replied to this.

Sloggi Een jonge vrouw van kleur bij de VVD kan wel voor het Obama-effect zorgen. Dan krijgen we over 2-4 jaar een Balkenendiaanse Trump.

Duke Rutte weg, alle opties waren beter toch? Einde van een tijdperk van nietsdoen enzo.

Ik vrees ook voor Jan Paternotte bij D66, helaas. Die partij valt trouwens voor mij weg komende verkiezingen. Zal waarschijnlijk stuivertje wisselen tussen SP, GroenLinks/PvdA en Volt worden.

Wel cool dat D66 Rutte met een motie van wantrouwen naar huis te wilde sturen. Dat zal bij de uit de hand gelopen studentenvereniging - 'wij verdedigee mensen uit ons clupppiiiieeee' - genaamd de VVD niet goed gevallen zijn.

Sloggi

Van zuivellobbyist naar landbouw antichrist. Wel een mooie carrièremove.