Duke tsjok Correct, dat is wat mij van die beweging afstoot. Als ze met een echt aansprekende jonge progressieve lijsttrekker komen geef ik ze een kans. Anders moet ik maar naar D66 of Volt met mijn stem…
remlof Duke Kennelijk niet als zelfs jij met “oid” aankomt. Maar het zal wel zes weken zijn net als bij de laatste PS-verkiezingen, zoals Janneke al aangaf. Jammer dat @freako hier niet meer rondhangt, die weet dat soort dingen uit z’n hoofd.
Dwersdriever remlof Artikel F2 van de Kieswet: In geval van ontbinding van de Tweede Kamer vindt de kandidaatstelling plaats op een bij het koninklijk besluit tot ontbinding te bepalen dag.
remlof https://www.nporadio1.nl/fragmenten/de-nieuws-bv/822e59a6-682c-40ca-8ee7-e5f1c68eedfa/2023-07-11-druktemaker-marcel-van-roosmalen-ik-ben-sophie-hermans 😂
Dwersdriever tsjok Ik ben benieuwd welke 'linkse' dingen er in het programma staan en hoeveel vooral progressief is, zoals je dat ook bij D66 kunt vinden. Ik denk ook dat je moet oppassen om de twee losse cijfers uit de peilingen op te tellen tot een totaalcijfer.
remlof GSbrder Neuh, SG van de NAVO is niets voor Markie, dan is ie vooral woordvoerder en kan ie zelf heel weinig. Ik denk niet dat ie voor minder gaat dan de hoogste positie binnen de EU.
GSbrder Dwersdriever Laten we wel wezen, de inflatie maakt de Balkenende-norm niet veel aantrekkelijker.
Dwersdriever GSbrder Het zijn natuurlijk ook geen Amerikaanse presidenten die na hun vertrek in het lezingencircuit een miljoen kunnen vragen voor een paar uur oppervlakkige prietpraat. Ook de autobiografie is niet bepaald een goudmijn in Nederland. Maar het opent wel poorten naar een reeks adviseurschappen, functies en andere bezoldigde activiteiten die opgeteld best de moeite waard zijn.
GSbrder remlof Lijkt me wel. EU is ook een kwestie van gunnen. Of hij zoveel goodwill heeft in Brussel is de vraag.
GSbrder Dwersdriever En in ruil daarvoor over je schouder moeten kijken of je niet bedreigd wordt door een malloot... De directeur van een bouwbedrijf kan zonder beveiliging en anoniem over straat, of dat bij Mark Rutte ook het geval is, geen idee.
remlof GSbrder Ik heb de indruk dat de Oost-Europese weerstand tegen Nederland een stuk minder is geworden sinds het begin van de oorlog.
Dwersdriever Yesilgöz zegt nog niet te weten of ze een gooi gaat doen naar het VVD-partijleiderschap, zegt ze tegen NOS. Jeanine Hennis heeft zichzelf van de theoretische kandidatenlijst gehaald. Zij is nu VN-gezant in Irak en heeft geen interesse in het lijsttrekkerschap.
Sloggi Dwersdriever Alles aan haar lichaamstaal en mimiek zegt dat ze zichzelf kandidaat gaat stellen.
Dwersdriever FD noemt voor CDA Bart van den Brink of Esther de Lange. Of een terugkeer van Mona Keijzer. Of zelfs Marnix van Rij. Uit eigen bronnen (lokaal D66) weet ik dat als Kaag stopt, Rob Jetten niet beschikbaar is als opvolger. Die heeft de ambitie partijleider te zijn naar het schijnt weggestreept. Paternotte zou de favoriet zijn.
janneke141 Dwersdriever Paternotte zou de favoriet zijn. Dat was ie de vorige keer ook voordat Kaag ineens uit de hoge hoed kwam toch? Die CDA'ers moest ik allebei googlen trouwens. Beide beroepspolitici die nog nooit een 'echte' baan gehad hebben. Ik weet niet of het CDA daar nu echt verstandig aan doet. Van de andere kant, ze decimeren toch wel. Daar moet je niet al te veelbelovende politici aan op gaan offeren natuurlijk.
remlof Dwersdriever Rob Jetten niet beschikbaar is als opvolger. Die heeft de ambitie partijleider te zijn naar het schijnt weggestreept Zonde, dat lijkt me echt by far de beste keuze als partijleider voor D66.