Duke Het is een typisch PvdA-gezicht en straalt dat ook uit. Het groene en vooral progressieve verhaal krijgt maar weinig aandacht.
Ja, de eurocommissaris die de afgelopen vijf jaar verantwoordelijk was voor de Green Deal is natuurlijk ook maar beperkt groen. What’s in a name..
Kijk, ik ben verder ook zeker geen fan van de fusie, maar je kunt wat mij betreft niet ontkennen dat voor het doel wat beide partijen daarmee voor ogen hadden (actieve regeringsdeelname door de sociaal-democratische en ecologische beginselen samen te voegen) Timmermans gewoon uiterst geschikt is.
Sowieso wat het klimaat betreft, elke politieke analyse over de samenwerking zegt ook dat de PvdA duidelijk opgeschoven is richting GroenLinks wat betreft klimaatstandpunten. GroenLinks is dan weer opgeschoven op de migratiestandpunten.
Aan alle kanten merk/hoor ik dat het best wel een gelijkwaardig proces is. Allebei op dit moment ongeveer even grote partijen waar de een de tijdsgeest mee heeft en de ander nog sterk kan leunen op haar institutionele verleden.