janneke141 Je moet het me maar vergeven dat ik de beoordeling van de IND over wie wel of niet veilig waar kan verblijven, niet vertrouw. Die hebben de zaken zodanig niet op orde dat ze onder curatele staan en, als ik een gokje mag waren, zo'n 500% grotere bijdrage aan de asielcrisis hebben dan de tasjesrovers waar je het over hebt. Die tasjesrovers ontstaan dan weer met dank aan de eeuwig durende procedures van de IND, waarbij mensen jarenlang een wortel wordt voorgehouden, terwijl ze verblijven in erbarmelijke omstandigheden. Gooi daar de psychosociale problematiek bij die een migratieproces uit welk land dan ook met zich meebrengt en nog wat testosteron, en je hebt een heerlijke kweekvijver voor probleemmensen.
Iedere rover is verantwoordelijk voor z'n eigen gedrag en ik spreek niet tegen dat er een groep onaangepaste eikels zijn. Ik vind het alleen nogal makkelijk om daar zo hard over te spreken, als we er als land alles aan doen om mensen zo veel mogelijk de criminaliteit in te jagen. Eerst je eigen shit op orde, dan wijzen naar anderen.