tsjok Ik noem zakenmensen volgens mij ook. Je ziet zelf ook dat in de discussie over minder vliegen de bal van rechts steeds gaat over de vermeende hypocrisie van mensen die op links stemmen en hun vliegbewegingen. Hell, Rob Jetten kan als klimaatchef geen conferentie bijwonen of z'n vervoersmiddel wordt ter discussie gesteld, en die zit bij D66.
Je draait zelf middel en doel om, door te zeggen dat 3,5% groei van Schiphol onhoudbaar is. Voor mij is vliegen (meer of minder) een middel en geen doel op zich. Wanneer mensen voor krimp van Schiphol pleiten moeten er keuzes gemaakt gaan worden welke vluchten we wel en niet faciliteren. Dat kan inderdaad ten koste van de vlucht naar London gaan, of de vlucht naar Chersonissos, of de rechtstreekse lijn naar intercontinentale bestemmingen. Vraag het aan 100 kiezers en je krijgt 50 verschillende antwoorden, wat het versplinterde landschap op het gebied van vliegen weergeeft. En een groot deel heeft niet eens een beeld wat het effect gaat zijn van minder vliegbewegingen op Schiphol voor Nederland.