Volledige sprekerslijst APB:
Prinsjesdag en Algemene Beschouwingen 2021
Nou toch weer mooi een onbelaste vergoeding van 2 euro per dag dat je thuiswerkt, zijn toch weer lekker 2 bruine boterhammen met kaas, een kop koffie en een banaan.
Misschien dat @freako trouwens kan uitleggen waarom de drie afsplitsers allemaal een andere naam hebben: Fractie Den Haan, Groep Van Haga en (niets) Omtzigt.
Chewie Het is niet gezegd dat je die krijgt.
- Edited
janneke141 Nee maar het mag
Het lijkt me voor een werkgever ook wel voordeliger om mensen zoveel mogelijk thuis te laten werken.
janneke141 Een 'fractie' is gewoon een of meerdere mensen in de Kamer die zelfstandig opereren. Den Haan, de VVD, D66: allemaal fracties. De fractie waarvan Van Haga fractievoorzitter is heet "Groep van Haga".
De enige die ik niet helemaal snap is waarom Omtzigt "lid Omtzigt" heet en niet "fractie Omtzigt". Wellicht heeft hij zich nog niet formeel afgescheiden van het CDA als nieuwe fractie?
Dwersdriever Terwijl Amalia's eventuele lesbische liefde betekent dat ze de kroon moet opgeven.
Over dertig jaar geven we een half modaal inkomen per inwoner uit aan zorgkosten, is vorige week berekend. Probeer dan de koopkracht nog maar eens te laten stijgen.
Sloggi Als alles wat je koopt 5% duurder wordt en je salaris met 5% stijgt, dan is je koopkracht hetzelfde gebleven maar de economie wel met 5% gegroeid (heel overgesimplificeerd natuurlijk). Of als iedereen 5% van zijn inkomen extra aan belasting moet betalen en de overheid daardoor 5% meer geld uitgeeft.
janneke141 Dat lijkt me wel heel extreem, zeker gezien het feit dat de helft van het aantal inwoners niet werkt. Wie heeft dat berekend?
tsjok De Wetenschappelijke Raad voor Regeringsbeleid, op zich geen lullig clubje. Alleen was het over veertig jaar en niet dertig, excuus.
tsjok
Volgens dit NRC-artikel had het verschil tussen fractie en groep ook te maken met afsplitsen (Van Haga) vs. niet-afsplitsen (Den Haan):