• Politiek
  • Prinsjesdag en Algemene Beschouwingen 2021

Sloggi Oranje Zwartboek van Aalders is een bijzonder leesbare samenvatting van wat er mis is met die familie. Het is mij echt een raadsel waar die oranjegezindheid vandaan komt.

Sloggi De oranje-rode stroming 🤢

Want we zijn ook een volkse partij, mensen.

Giphy - King Netherlands GIF by Dutsch Workwear

Oh kijk je kunt hier ook gifjes plaatsen

Eur Fijne man Vredeling. Heeft ook het verbod op homoseksualiteit in het leger opgeheven.

Sloggi Dat zal wel wederkerig zijn. Hij ondertekent dacht ik de RVD-verklaring ook niet voor toegang tot het prive-archief van de Oranjes.

Maar terug naar het onderwerp: het is allemaal weinig boeiend deze Prinsjesdag.

Sloggi De koopkrachtplaatjes zijn weer mooi afgesteld op de bandbreedte -0,1%/+0,1% inderdaad. Al moet daar altijd bij gezegd worden dat je eigen koopkrachtstijging meestal niet voortkomt uit overheidsbeleid.

Je moet je wel afvragen of een grote koopkrachtstijging erg realistisch is.

Gelijke koopkracht bij een groeiende economie betekent toch eigenlijk vooral dat je inkomsten net zo hard stijgen als je uitgaven? Lijkt me niet per se iets slechts.

Los van dat die koopkrachtplaatjes tot achter de komma klinkklare onzin zijn.

tsjok Los van dat die koopkrachtplaatjes tot achter de komma klinkklare onzin zijn.

Correct. Pietertje heeft dat, met een dun laagje boter op zijn hoofd, toch wel helder uitgelegd:

Nou toch weer mooi een onbelaste vergoeding van 2 euro per dag dat je thuiswerkt, zijn toch weer lekker 2 bruine boterhammen met kaas, een kop koffie en een banaan.

Misschien dat @freako trouwens kan uitleggen waarom de drie afsplitsers allemaal een andere naam hebben: Fractie Den Haan, Groep Van Haga en (niets) Omtzigt.

janneke141 Nee maar het mag

Het lijkt me voor een werkgever ook wel voordeliger om mensen zoveel mogelijk thuis te laten werken.

janneke141 Een 'fractie' is gewoon een of meerdere mensen in de Kamer die zelfstandig opereren. Den Haan, de VVD, D66: allemaal fracties. De fractie waarvan Van Haga fractievoorzitter is heet "Groep van Haga".

De enige die ik niet helemaal snap is waarom Omtzigt "lid Omtzigt" heet en niet "fractie Omtzigt". Wellicht heeft hij zich nog niet formeel afgescheiden van het CDA als nieuwe fractie?

Falco Zo indrukwekkend is een woning in Amsterdam nu ook weer niet. Vooral niet als je >1 miljoen van je oma hebt gekregen. Dan is bellen naar je oom niet eens nodig, ik heb nog wel wat starterswoningen in de aanbieding die in haar box 3 passen.