Nog bedankt voor alle reacties op mijn plaat, ontzettend leuk om te lezen wat anderen vonden van Pastel Blues. =) En hoewel ik weet dat het niet echt om te lachen is, was het verhaal gepost door Tem ook wel echt fantastisch. :')
En nu Back to Breizh.
Ik vrees dat ik weinig tijd had deze twee weken. Ik heb de plaat nog even opgezet tijdens werk, maar het het was te prominent aanwezig. Wel jammer dat ik niet de tijd had om er even een paar keer goed voor te gaan zitten, want het is een hele toffe inzending voor de platenclub.
Mijn kennis van Keltische muziek was beperkt tot The Dubliners, The High Kings en Clannad. Je hoort bij deze plaat dezelfde invloeden, maar het is toch ook echt een ander geluid. Het is een lekker album met veel afwisseling waardoor het op geen enkel moment gaat vervelen. En toch past het goed bij elkaar, er zaten geen storende overgangen in of een nummer die er echt niet tussen past.
Van de tekst heb ik uiteraard niks begrepen, maar de zang was heel erg fijn. Duidelijke articulatie en een warm stemgeluid zijn toch wel een grote pré.
Mijn favorieten van de plaat zijn het titelnummer en de afsluiter.