Sloggi
"Slachtoffer van een cultuur waarin dit gedrag kan gedijen" zie ik niet zo. In mijn ervaring is het juist zo dat het corps juist vanwege die cultuur een aantrekkingskracht heeft op bepaalde figuren. Een soort pseudo-broederschap waarin je vooral wordt aangemoedigd om schijt te hebben aan iedereen die niet tot het broederschap behoort. Schijt aan feuten. Schijt aan het gepeupel. Schijt aan wijven die - en ik citeer hier even wat leden van het ASC - niets meer dan hoeren en sperma-emmers zijn.
Net zoals je wanneer je bijvoorbeeld door drank of drugs te nuttigen zaken misschien niet meer helemaal helder ziet, maar er bewust voor kiest om drank of drugs te gebruiken, zo kiezen dergelijke figuren er ook bewust voor om zich onder te dompelen in die cultuur.
Natuurlijk is goede seksuele educatie en bewustwording van de belangen en wensen van een ander hartstikke van belang. Dat staat wat mij betreft niet ter discussie. Maar dat het "door de cultuur" zou komen vind ik net zo min een verzachtende omstandigheid als "maar ik was dronken".