Las dit artikel en vroeg me af wat de juristen hiervan vinden?
https://www.nu.nl/binnenland/6235152/gevangenis-weigert-brieven-tussen-ridouan-taghi-en-terrorist-mohammed-b.html
Qua lekker op de onderbuik varen heb ik al lang, lang, geleden het gevoel gekregen dat wat betreft Taghi het voor mij helemaal prima is om die man ergens in een donker hol te stoppen en de sleutel kwijt te raken, gezien de vreselijk dingen die de man gedaan heeft en naar verluidt nog steeds doet (bedreigingen Amalia/Rutte, pogingen familie van z'n bewakers te achterhalen. zak geld die staat op het ontvoeren van diplomaten om zijn vrijlating te bewerkstelligen).
Echter, als die initiele woede wat gezakt is hebben we het ook over iemand die nog nergens (onherroepelijk) voor veroordeeld is, dus de man heeft nog genoeg rechten en zit waarschijnlijk al de nodige tijd in het strengste gevangenisregime dat dit land in jaren gezien heeft. Dus wat moet je hiermee? OM/DJI heeft al eens voor schut gestaan toen bleek dat er via zijn advocaat/neefje nog de nodige berichten uitgewisseld werden, dus ik snap de terughoudendheid.
Daarnaast heb je als 'leek' natuurlijk al snel het gevoel dat er niks goeds kan komen uit briefwisselingen tussen Taghi, Mohammed Bouyeri en Gökmen Tanis, maar wellicht zijn deze heren wel echt op weg naar het rechte pad en ondersteunt men elkaar met Koranverzen...