• Politiek
  • Samenwerking/fusie PvdA/GL: een roodgroene toekomst?

Duke Gaat straks natuurlijk ook met onze dijken gebeuren. 300 jaar vechten en alsnog van het water verliezen.

janneke141 Maar je kunt dat toch moeilijk een duurzame oplossing noemen?

Sommige dingen zijn nooit af en vereisen voortdurende inspanning.

Ossu Het ontgaat me even waarom dit onze taak zou zijn. En met 'onze' bedoel ik dan het hele collectief, niet alleen Nederland.

• Ossu replied to this.

janneke141 De internationale verdragen stellen de Westerse idealen tot wereldwijde norm. Als Afghanistan onder de Taliban die westerse idealen niet implementeert, dan zijn wij via het vluchtelingenverdrag mede verantwoordelijk voor het opruimen van de rommel.

Of anders gezegd: wat als de Amerikanen in WO-II zich alleen hadden gefocust op het ophalen van Joodse vluchtelingen en verder Hitler gewoon z'n gang hadden laten gaan? Omdat je, met Duke's woorden, met bommen toch geen duurzame vrede kan brengen?

Ossu De internationale verdragen stellen de Westerse idealen tot wereldwijde norm.

Hoog tijd om China binnen te vallen in dat geval.

Sorry, ik vind het zowel een vreemde vergelijking als een vreemde redenering, Maar dat kan zomaar aan mij liggen, ik ben niet zo thuis in geopolitiek.

janneke141 Maar vind jij het dan logisch en duurzaam om niks aan de situatie in Afghanistan zelf te doen, te zeggen dat de Taliban daar maar moet doen waar ze zin in hebben - en dat dan iedereen die daar vervolgens last van heeft huis en haard maar moet verlaten en in Nederland opgevangen moet worden?

tsjok Zeker, en dat heeft de PvdA ook goeddeels aan zichzelf te wijten. Maar de partijen hebben elkaar echt wel wat te bieden. De PvdA heeft nog altijd veel bestuurservaring en zit bijvoorbeeld nog in veel gemeentecolleges. Daarnaast spreken beide partijen verschillende doelgroepen aan. Niet alleen qua leeftijd maar ook (bijvoorbeeld) (rand)stad vs. regio.

Als je die groepen weet te verbinden dan heb je de kans om weer een brede volkspartij te worden.

Dat laatste zie ik los van elkaar eigenlijk niet gebeuren.

16 days later

Uit een peiling van I&O Research.

• Duke replied to this.

Eur Je weet dat dat stuk anderhalf jaar oud is?

• Duke replied to this.

remlof 25/26 zetels dus. Dat kunnen ze als de omstandigheden een beetje meezitten elk los ook prima halen…

remlof Maar het is nog wel zeer actueel in de analyse. Heb je het ook gelezen?

Duke Ik denk dat het achterhaald is door de actualiteit. De ineenstorting van het CDA en het aanstaande vertrek van Rutte bieden extra kansen voor een nieuwe brede middenpartij.

remlof waarmee GL en PvdA hun oude achterban weer wegjagen.

Duke Alleen een enkeling als jij, die niet representatief is.

• Duke replied to this.