Eur https://stukroodvlees.nl/de-electorale-risicos-van-een-linkse-fusie/ Vond dit wel een mooie kritiek van Tom van der Meer.
Duke remlof 25/26 zetels dus. Dat kunnen ze als de omstandigheden een beetje meezitten elk los ook prima halen…
remlof Duke Ik denk dat het achterhaald is door de actualiteit. De ineenstorting van het CDA en het aanstaande vertrek van Rutte bieden extra kansen voor een nieuwe brede middenpartij.
GSbrder remlof Zijn maar weinig VVD'ers die een stem op GroenLinks/PvdA overwegen, me dunkt. Bij CDA zal dit niet anders zijn. Ik denk dat de plattelands-CDA'ers eerder op een brede middenpartij als PvdA zouden stemmen dan een overtuigd groene club.
remlof GSbrder Maar de de fusiepartij wordt juist een brede middenpartij. Zonder de historische bagage van de PvdA en zonder het activisme van GL.
GSbrder remlof Boeren vergeten dat één van die fusiepartijen GroenLinks is? BBB is onder dat deel van het CDA-electoraat kansrijker.
Reya remlof Daar gaat de activistische achterban van GroenLinks zich natuurlijk makkelijk bij neerleggen.
tsjok remlof Waar haal je het vandaan dat de combi GL en PvdA een 'middenpartij' zou worden? Die snap ik echt niet. GL en de PvdA zijn allebei knetter links en hebben vrijwel identieke standpunten. Waarom zouden die gezamenlijk naar het centrum trekken? 🤨
remlof Reya Daar is volgens mij niet zoveel meer van over. Dat activisme zit nu vooral bij de PvdD en de SP.