• Politiek
  • Samenwerking/fusie PvdA/GL: een roodgroene toekomst?

janneke141

Oh, ik snap het ook zeker. Maar het is jammer dat nog nergens iets over de inhoud en de koers is gezegd. Het draait allemaal om Timmermans als verlosser en die basis is niet geweldig lijkt me.

Duke Ja, de EP-verkiesingen zijn zeer atypisch. Maar toch, Timmermans heeft bewezen een partij naar de overwinning te kunnen leiden.

Duke Wie had jij als alternatief voor Timmermans gezien dan?

• Duke replied to this.

remlof

Het poppetje is voor mij niet zo belangrijk. Er zijn zat mensen die dat zouden kunnen. Gaat mij er om dat ik het gesprek over de inhoud of koers mis.

Duke Dan moet je je aanmelden bij de algemene Whatsappgroep van RoodGroen, daar gaat het bijna alleen maar over de inhoud.

En de inhoud zal de komende maanden natuurlijk nog uitvoerig aan bod komen, het is niet zo raar dat daar door de partijen zelf niet te diep op in gegaan wordt zolang het verkiezingsprogramma nog niet klaar is.

Ik zou zeggen dat een lijn, een visie, een toekomstbeeld, juist nu belangrijk is. Op alleen de statuur van een Limburgse boomer gokken lijkt mij wat mager.

Duke Het postuur daarentegen, is allesbehalve mager.

Duke Zo gauw die benoeming officieel is en het programma belend zal dat vanzelf komen.

Toch vreemd, mijn ervaring us dat de eetgewoontes in Brussel zeer sober zijn.

Reya Hij zal z'n culinaire vorming genoten hebben in Moskou. Borscht en stroganoff, naast de wafels en frieten.

a month later
              4 days later

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/09/10/frans-timmermans-wil-waken-voor-het-opofferen-van-individuele-vrijheden-a4174012

Na afloop zei Timmermans dat hij geen partijpolitieke toespraak wilde houden, maar een persoonlijk verhaal wilde vertellen. Toch raakte de nieuwe partijleider met zijn toespraak aan een oud cultureel verschil tussen PvdA en GroenLinks. De sociaal-democratische PvdA kent van oudsher een collectivistische traditie, waarbij het vooral draait om herverdeling van schaarse middelen. GroenLinks heeft, zeker sinds het leiderschap van Femke Halsema (2002-2010), een liberalere kijk op de mens, en benadrukt traditioneel meer individuele vrijheden. In die zin was Timmermans’ verhaal (zelf een politicus met een PvdA-achtergrond) meer ‘GroenLinks’ dan ‘PvdA’.

De hele lezing staat hier: https://groenlinkspvda.nl/nieuws/abel-herzberglezing-frans-timmermans/

13 days later

Dit is toch wel m’n favoriet, maar ze hebben er meer:

De poster van Timmermans is volgens mij marketingtechnisch heel slim.

Verder ook prima posters. Alleen "Nederland weer vooruit" vind ik persoonlijk matig. D66 deed iets soortgelijks afgelopen verkiezingen en het is zo ongelofelijk nietszeggend.

20 days later

Een Amerikaanse hoogbejaarde en een Limburgse boomer, verwacht je daar veel belangstelling voor hier?

Duke Jazeker, het is hier geen Drenthe.

Ik ben nu aan het kijken, erg interessant.

• Duke replied to this.

remlof

Buiten die ene wispelturige Arnhemse bezoeker dan?

Duke
                    Ik vind het ook een interessante video.