Dwersdriever Ik denk ook dat er binnen GroenLinks best wel een club zit die regeringsverantwoordelijkheid wil nemen. Een hoop mensen zitten daar ook niet voor de lol in gemeenteraden achterhoedegevechten te voeren; die willen op termijn een functie in het landsbestuur om mee te regeren. Maar tegelijkertijd is er ook een achterban waar 'missie' of 'vluchtelingen' heel gevoelig liggen. Dan is het lastig regeren met een regering waar de andere coalitiepartners ook zo hun zwakke plekken tegen het populisme hebben.
Ik denk weleens dat de wereld zonder social media een stuk plezieriger zou zijn om in te leven. Af en toe verlang ik wel terug naar de obscure kroegjes in Nijmegen met hun politieke discussie-avondjes waar men elkaar de tent uitvocht op minimale details.
Dat ben ik met je eens. Vooral ook omdat politici zo druk lijken met social media. Ze zitten allemaal op Twitter, terwijl we allemaal weten dat daar de onderbuik en drek van de natie zich op het Nederlandstalige front ophoudt. Kun je veel proberen te bereiken als Rutte, Klaver of Kaag, maar je krijgt alleen maar drek over je heen en bent tegelijkertijd druk met de hap-snap politiek waar je vandaag een standpunt moet innemen. Vroegah was dat wel lekker, toen kon je iets in een kroeg zeggen en werd het niet vastgelegd, dat is tegenwoordig wat minder makkelijk.