Friek Prima IPA. Meer moutig, minder fruitig. Stevig percentage van 7,4% en gewoon bij de AH te koop. Vind het ook wel een mooi vormgegeven flesje.
mono Hertog Jan was in de aanbieding, dus maar even een fourpack van deze meegenomen: Eens kijken of het wat is.
LuisInPels Onze eigen Common is best goed te doen. Zodadelijk een vroege pre-proef van de tweede batch 'Make that the cat Weiss' Weizener proberen, maar eerst een batch Belgisch Blond in de fermenter stoppen, want we hebben weer gebrouwd vandaag:
Friek Normaal ben ik niet zo'n enorme fan van bier met een hoog alcoholpercentage (hoger dan 9%), maar voor Texels Stormbock maak ik een uitzondering. Erg lekker bokbier. Jaja, ik begin fan van deze brouwerij te worden.
mono Friek Ik vind de Vuurbaak en de Skuumkoppe ook wel prima biertjes. Die zijn ook juist niet te zwaar zodat ze ook prima zijn voor een avondje in de kroeg. ?
mono tsjok Nee, viel wat tegen. Beetje te zoetig en echt een uitgesproken smaak kon ik ook niet ontdekken.
tsjok mono Vroeger vond ik ze wel lekker, maar de laatste tijd valt me van alle HJ-speciaalbieren op dat ze vooral erg zoet zijn en verder niet zo veel. Of het nou de Enkel, Tripel, Winterbier, Dubbel of (vooral) Grand Prestige is.
mono tsjok Ze zijn lekker als je zelf verder vooral pils drinkt denk ik, want dan is het eens een keer iets anders. Als je zelf echter het hele scala aan biersoorten drinkt dan is dit eigenlijk weinig bijzonders.
mono tsjok Ik wil ze niet bij voorbaat afschrijven. Soms maken ze nog best een aardige Bock. Maar verder lijkt het toch vooral een marketingtruc.
Friek De Brand IPA vind ik persoonlijk toch dikke prima, moet ik nageven. Verder vind ik er ook maar weinig noemenswaardigs tussen zitten. Ik heb laatst die Weizen-IPA van Grolsch een kans gegeven en dat moet toch het meest suffe biertje zijn geweest wat ik laatste maanden heb gedronken. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor Vedett IPA - gewoon heel plat en nietszeggend.
remlof Friek Ik vind die Brand IPA ook prima, koop best regelmatig een paar blikjes. smaakt me net zo goed als de Brewdog IPA die meer dan twee keer zo duur is ? Ik zit nu toevallig voor het eerst aan die Grolsch Weizen IPA en ik vind ‘m eigenlijk gewoon lekker. Daarom nog even het plaatje dat ik al onder m’n ctrl-v had staan:
mono remlof Om diezelfde reden maar een paar leffe blond in huis gehaald aangezien die in de aanbieding waren voor ongeveer 80 cent, terwijl ze niet onder doen voor de meeste biertjes die 3-4x zo duur zijn.