Klopkoek Met jou debatteren is echt net whack-a-mole spelen. Het heeft geen zin om op elke link in te gaan, want je negeert elke keer mijn reactie behalve om zonder uitleg iets te stellen of mij ergens van te beschuldigen. Ik heb net een hele post getypt over waarom dat The Hill-artikel wat je postte er naast zit. Ga je niet op in. Nu kom je weer aan met een ánder verhaal, namelijk een verhaal dat enkel gaat over de wealth, waar Trump's tax cuts niets mee te maken hadden. Bovendien is dit ook geen effect dat door Trump bereikt is. Paar citaten, wederom uit jóuw artikel:
Historically, 17% growth in household wealth over 11 three-month “quarters,” or nearly three years, is pretty standard. There have been 110 such periods since the Fed’s data series begins in mid-1989, and the most recent ranks 55th, squarely in the middle.
On a quarterly basis, compound growth in household wealth since 1989 has averaged 1.39%. Under Trump it is slightly less, at 1.34%.
The bottom half of households saw their net worth rise by 54% under Trump, from $1.08 trillion to $1.67 trillion. That’s compared to an 18% rise for the top 1%, who control roughly a third of the total household wealth in America, or around $34.5 trillion.
Much of that increase among the bottom half was due to increases in real estate, not stocks, after a resurgence in home ownership rates that began in 2016.
De groei is dus redelijk standaard overall, en het verschil komt vooral door toegenomen huizenbezit waar Trumps beleid helemaal geen invloed op had en wat al vóór hem was begonnen. Ook een belangrijk detail:
Overall, households headed by a high school graduate, a group on the front lines of Trump’s pledge to restore blue collar fortunes, lost $0.4 trillion in net worth during his time in office. Those households represent about a fourth of the total.
Uit deze data blijkt dus dat de blue-collar middenklasse waar je het eerder over had juist achteruit ging in vermogen!
Wederom zegt je bron dus niet wat je er mee beoogt, waarschijnlijk omdat je het zoals de hele tijd niet gelezen hebt. De Luxembourg Income Study link je weer eens niet, als je dat wel zou doen zal waarschijnlijk weer blijken dat dat er ook niet staat. En als iemand je daar op wijst kom je wel weer met een reddit-thread met 18 reacties of een twitterbericht van een of andere extreemrechtse opiniemaker of met wéér een andere bron die over andere data gaat. Mijn voornemen voor dit jaar is om vanaf nu niet meer te vallen voor deze vreselijke "discussie"tactiek.