• TV
  • Ouderwetse TV

Sloggi Hebben jullie nog een tv-pakket?

Bijna niet. Toen we hier zijn komen wonen heb ik specifiek gekeken of ik dat Tv-pakket uit het Ziggo abonnement kon halen. Uiteindelijk zit er nog wel een beetje TV in, en kom je daar eigenlijk niet onder vandaan helaas.
De COAX kabel zit in ieder geval niet in de TV, maar er staat nog wel een Ziggo app op zodat er nog NPO1 gekeken kan worden als bijvoorbeeld de oorlog uitbreekt.

Ik ben blijkbaar een fossiel, maar ik hou van lineare tv. :') Van lange zondagmiddagen vol sport tot uit verveling de tv inschakelen en iets zien wat je anders nooit zou hebben aangezet. Of gewoon iets dufs als elke vrijdagavond inschakelen voor Twee voor Twaalf zoals ik dat al heel lang doe, heerlijk rustgevend dat soort ritmes.

Sloggi

Ik kijk nog regelmatig naar de NPO en de Belg.
Voor die combi is volgens mij nog niet echt een lekker alternatief. Dus dan nog maar even een abo aanhouden.

Geen TV-pakket meer, wel sinds kort NLZiet. Dat dekt wel vrijwel alles wat we wat misten na afschaffing TV-pakket; de regionale sufferdjes, BBC, NPO.

sigme

NLziet lijkt wel interessant maar weet niet of ik zin heb uit te zoeken wat de optimale combinatie is van tv, mobiel, Netflix en spotify 🤣

Ah ze hebben sinds 1 november NLZiet Extra met een paar Engelstalige zenders. Nog steeds geen ARD en ZDF helaas, laat staan RAI.

Ik heb ook nog een tv-abo, maar meer voor m'n vriendin die dezelfde ritmes heeft als Linus. Zelf zet ik nooit meer de tv aan en zou ik alles zuiver online kunnen via NOS- en NPO-apps.

Hier is een jaar of wat geleden het TV-abo via KPN de deur uitgegaan, momenteel de huidige setup

• NLZiet voor 'tv kijken' en terugkijken van programma's, keken sowieso praktisch al niks meer lineair toen we nog een TV-abo hadden
    • HBO Max middels die introductie aanbiedingen. Deze twee items gecombineerd waren goedkoper dan het TV abo via KPN

Door middel van account sharing van het HBO Max abo de volgende diensten weer 'terug gekregen' via familie;

• Videoland
    • Disney+

Videoland vind ik erg schamel / low quality qua aanbod, kijken daar zelden iets moet ik zeggen. Ook qua platform / usability is het vaak een drama.

Voor alles wat ik nog mis (Prime/Netflix/Apple TV) is er dan usenet en de gebruikelijke setup met Sonarr/Radarr en Plex, dat werkt al jaren vrij simpel en zie ik mezelf door de toenemende versplintering niet snel vanaf stappen.

Binnenkort komt hier glasvezel, dan wil ik helemaal overstappen op internet only qua abonnementsvorm en telefonie ook zelf regelen via een VOIP aanbieder. Wellicht dan nog een low-cost lijntje er naast als fallback, of 4G/5G.

Loveless NLziet is €7,99, HBO via actie is €3,99. KPN tv is €10. Wat mis ik?

Voor die twee euro voor het tv-abonnement van KPN tov NLziet vind ik het wel prettig dat ik de Belg en Eurosport kan kijken. En je kunt met KPN tv (terug)kijken via je browser.

Sloggi Ik vermoed dat wij zo'n uitgebreid zenderpakket hadden, of de prijzen zijn inmiddels verandert, dat kan ook. Denk dat het vooral afhangt van je kijkgedrag; kijk je veel 'buitenlands' en/of wil je gewoon lekker kunnen zappen; dan zal een traditioneel abonnement beter passen. Volg je maar een handvol programma's van de Nederlandse zenders en kijk je vaak uitgesteld? Dan is NLZiet een goede optie.

Ik moet zeggen dat ik ook gewoon een beetje allergisch begon te raken voor alle extra kastjes en bullshit. Het voegt alleen maar meer afval toe, het verbruikt stroom, en uiteindelijk kan een app op m'n Nvidia Shield 99% hetzelfde. Dat is ook een beetje de driver om voor telefonie het ook zelf te regelen. Wil met glasvezel straks gewoon direct in m'n eigen router/firewall in kunnen pluggen, en verder regel ik het allemaal zelf, niet nog een gare router van je provider in de meterkast.

a month later

Ik ben maar eens Top 2000 à go go aan het terugkijken. De eerste aflevering is al een juweeltje. De repo over Patrick Hernandez vooral. En wat presenteert Herman van de Zandt het ontspannen en goed.

18 days later

Vanavond om 22:35 op NPO3 de film Brothers over hoe de screw-up broer van een Amerikaanse soldaat de verantwoordelijkheid over diens gezin overneemt als deze wordt doodverklaard na een helicoptercrash in Afghanistan. Maar dan blijkt de soldaat niet gesneuveld te zijn en keert zwaar getraumatiseerd terug naar huis.

https://www.imdb.com/title/tt0765010/

• Tem replied to this.
        • Tem likes this.

Tem Ik heb de Amerikaanse remake gister opgenomen maar nog niet gekeken.

• Tem likes this.

Dat stel bij Ik Vertrek is echt vreselijk 🤣

2 months later

Hunted blijft het leukste programma op de NL-televisie.

En voor wie dat interessant vindt. De BBC heeft vanavond de film Official Secrets over een whistleblower rond de oorlog in Irak. Met een trits bekende acteurs, waaronder Keira Knihgtley, Ralph Fiennes en Rhys Ifans. Ook de nodige gezichten waarbij je denkt...ken ik jou niet uit Game of Thrones/House of the Dragon?

Vanavond 23.30 uur. De moeite waard.

3 months later