Dwersdriever Het was ooit een belangrijke succesfactor van Hart van Nederland, die wisten wel waar Drenthe ligt.
Vandaar dat ze niet in Enschedede waren
Dwersdriever Het was ooit een belangrijke succesfactor van Hart van Nederland, die wisten wel waar Drenthe ligt.
Vandaar dat ze niet in Enschedede waren
janneke141 Nee, maar de kijkers in Drenthe zagen ineens mensen op televisie die praten zoals zij.
remlof Zelfs The Wire zou nu niet meer kunnen denk ik. Net als series waarin politiemensen gewoon nobel zijn.
Dwersdriever Piet Paulusma komt helemaal niet uit Drenthe.
Pompom Zij zaten natuurlijk nog steeds veilig in Hilversum, maar lazen wel de regionale dagbladen van buiten de Randstad voor onderwerpjes.
Dwersdriever
Dan zouden Blaxploitationfilms uit begin jaren 70 wel weer kunnen; films waarin de blanke(politieagent) steevast de badguy is en de zwarte uit de achterbuurt de goodguy.
Pompom Dit kan ook niet meer denk ik: https://en.wikipedia.org/wiki/Ilsa,_She_Wolf_of_the_SS
Overigens moeten we ook niet overdrijven. Er kan nog van alles en er is nog genoeg politiek incorrecte zooi overal te vinden. Het idee dat alles tegenwoordig maar braaf 'woke' moet zijn is ook schromelijk overdreven.
Deze schijnt ook enigszins uit de gratie te zijn: https://en.wikipedia.org/wiki/Triumph_of_the_Will
Een nog wel pijnlijker voorbeeld is waarschijnlijk Groningen waar landelijke dagbladen niet begrepen dat aardbevingen in Groningen niet te vergelijken zijn met aardbevinden die veel verder onder het aardoppervlak plaatsvinden. Puur omdat ze niemand hadden die eens ging kijken in de getroffen dorpen.
Dan krijg je dit soort dingen in de NRC:
mono Een bedrijf als Netflix, dat een enorme invloed heeft op de richting van de media, kleurt toch meestal keurig binnen de lijntjes. Als je naar de media- en filmfondsen in Nederland kijkt, zijn die ook niet erg happig op anders. Maar het aanbod aan media is inderdaad dusdanig breed dat er nog voldoende variëteit is. Maar binnen de grote mediaconcerns kijken altijd consultants mee of producties wel bij de uitgangspunten van de bedrijfscultuur past.
Ik mis ook de Tirolerfilms op vrijdagavond wel eigenlijk.
Dwersdriever Ik dacht dat de luizenmoeder zo'n fantastisch politiek incorrecte serie was, valt die niet onder de fondsen?
Verder staan er volgens mij genoeg comedians op Netflix die niet bijzonder politiek correct zijn.