Reya Dwersdriever Je kunt ook nergens ter wereld zijn, zonder dat de grote wielerkoersen live op televisie zijn en gewoon goed worden bekeken. Het is veel internationaler dan welke wintersport dan ook. Goed nieuws voor producenten van anabole steroïden.
Linus Om het weer even over schaatswedstrijden te hebben: Gisteren was er een podiumplek voor Scholz. Een Amerikaan die nog volwassen moet worden, maar die nu al de wereldtop bij de senioren heeft bereikt. Echt bizar.
Dwersdriever Linus En niet eentje die als zij-instromer uit het shorttrack of inline komt, maar die op piepjonge leeftijd koos voor langebaanschaatsen.
Linus Dwersdriever Hij is blijkbaar als kind wel als shorttracker begonnen (want als kind had hij Apolo Ohno op tv gezien), maar inderdaad al vrij rap naar de langebaan overgestapt. Ben benieuwd wat we de komende jaren van deze jongen gaan zien.
Dwersdriever Linus Ja, mooi verhaal. Sowieso helemaal niet erg, een World Cup met weinig Nederlandse inbreng. Massastart is vooralsnog leuk om naar te kijken, maar ergens klopt er iets niet aan het evenement.
Linus Komt ook wel een beetje omdat het op en hooglandbaan is, volgens mij. Dan krijg je ook een beetje een race in een race omdat mensen hun beste tijden proberen te verbeteren en opeens zie je mensen goed presteren op afstanden die op laaglandbanen net iets te lang zijn. Dan is het ook minder erg als niet alle toppers er zijn.
Bolkesteijn NRC leest hier ook mee en heeft er een artikel aan gewijd 😉: Waarom is de exploitatie van ijsstadions zo moeizaam?
Duke Had het al gelezen maar de kern raakt het niet zo heb ik het idee. De focus ligt enkel op Thialf maar er zijn meer overdekte ijsbanen. Dat commerciële exploitatie niet uitkam geloof ik direct maar schets dan ook het bredere plaatje.
Dwersdriever Met voorspellingen over de Hel van '22 kon ik het niet laten om even het lijstje met natuurijsklassiekers op te zoeken. De laatste keer dat er een gereden werd, was de Hollands Venetiëtocht op 12 februari 2012, gewonnen door Rob Hadders.
Bolkesteijn Dwersdriever Dat is toch een mooie tocht om op je naam te hebben, had ik niet verwacht van Rob Hadders.
Bolkesteijn Dit is het programma van het OKT: Zondag 26 december Afstanden: 1.000m Dames | 5.000m Heren Aanvangstijd: 14.00 uur Eindtijd: 16.05 uur Maandag 27 december Afstanden: (1e) 500m Heren | 3.000m Dames | (2e) 500m Heren Aanvangstijd: 17.25 uur Eindtijd: 19.30 uur Dinsdag 28 december Afstanden: (1e) 500m Dames | 10.000m Heren | (2e) 500m Dames Aanvangstijd: 16.30 uur Eindtijd: 19.40 uur Woensdag 29 december Afstanden: 1.500m Dames | 1.000m Heren Aanvangstijd: 18.20 uur Eindtijd: 19.40 uur Donderdag 30 december Afstanden: 5.000m Dames | 1.500m Heren Aanvangstijd: 17.55 uur Eindtijd: 19.40 uur Hopelijk weer gevolgd door een mooie prestatiematrixsoap. 🤭
Linus OKT is inmiddels bezig en het lijkt erop dat de 35-jarigen Kramer, Wüst en Bergsma alle drie de spelen gaan halen. Zeker van Kramer is dat wel een mooie verrassing. Ben benieuwd wie zich vandaag gaan plaatsen.
Dwersdriever Heeft wel World Cup gereden, maar dit is zijn eerste seizoen op serieus niveau. Mooie rit.