Als je het in een gokkast gooit is je kans op rendement waarschijnlijk ook hoger maar je loopt ook het risico alles kwijt te raken. Weet niet of je de overheid hier verantwoordelijk voor kan houden hoor.
Centraal beurs- en economietopic deel 2
Tem Ik hou de overheid hier niet verantwoordelijk voor. Zeker niet. Ik noem het alleen als factor.
Wat nu gebeurt met crypto's, kan spoedig ook met NFT's gebeuren. Er staat geen werkelijke waarde tegenover de theoretische waarde. Derhalve heeft het iets weg van een piramidespel, waarbij de waarde blijft toenemen zolang steeds meer mensen geloven dat de waarde gaat toenemen. Je kunt daar heel rijk van worden, maar er is ook het risico dat je de inleg kwijtraakt.
Ik proef bij sommige mensen hier een soort van leedvermaak en ik denk wel degelijk dat het feit dat sparen actief wordt ontmoedigd een rol speelt bij het feit dat mensen makkelijker verleid kunnen worden om risico's te nemen. Dat wilde ik aan de discussie toevoegen. Er zijn echter veel meer factoren. Hebzucht, zucht naar materialisme, 60 jaar non-stop welvaartsgroei, financiële onozelheid en ga zo maar door. Medelijden is nergens voor nodig, een beetje begrip wellicht wel.
Dwersdriever 60 jaar non-stop welvaartsgroei
*lacht in millennial.
GSbrder Die kitchen (Hallo Hugo de Jonge) is anders hier in Nederland praktisch bevroren met Box 3. De huidige situatie stimuleert gewoon het doen van investeren, niet om het met arbeid te verdienen. Een depressieve generatie zonder voldoende financieel perspectief dat met het wanbeleid van de vorige generaties zit, gaat opzoek naar dromen.
Verder is crypto gewoon een kansloze investering overigens, voor van die Kevins die op de HAVO groot zijn geworden door blikjes energy en frikandelbroodjes.
PolitiekGeaard Verder is crypto gewoon een kansloze investering overigens, voor van die Kevins die op de HAVO groot zijn geworden door blikjes energy en frikandelbroodjes.
“Wie had dat gedacht! Van frikandelbroodjes en energy, naar cryptocoins en NFT’s!”
Elon Musk says Twitter deal on hold pending details on fake accounts; shares plunge 19%
https://www.cnbc.com/2022/05/13/elon-musk-says-twitter-deal-on-hold-pending-details-on-fake-accounts.html
Wehehehe
- Edited
Sloggi Nog sterker, hij is al eens veroordeeld voor koersmanipulatie (toen hij tweette Tesla te gaan verkopen, waardoor de koers enorm steeg, een pakket aandelen verkocht en daarna er op terug kwam). Een van de voorwaarden destijds was dat al zijn tweets moesten worden goedgekeurd door een jurist maar ik weet niet of dat nog steeds zo is.
Dwers schreef eerder dat leedvermaak niet nodig is, maar daar ben ik het niet mee eens. Daarvoor is het namelijk veel te grappig.
Op reddit meldde zich vandaag iemand die 906.419 stuks van de coin Terra (Luna) bezit. Terra heeft in een week tijd een koersval gemaakt van 75 euro op 6 mei per coin naar momenteel €0.00002667. Dit betekent dat er van zijn originele ~ 68 miljoen euro nu nog 24 euro over is.
On Friday Terraform Labs, the company behind TerraUSD and Terra Luna took the unprecedented and controversial step of halting trading on it's blockchain.
Het hele idee van die coins was toch dat dit überhaupt niet mogelijk is?
- Edited
Sloggi Ik kan natuurlijk onmogelijk nagaan of deze post echt is, maar dat er mensen zijn die gigantische bedragen zijn verloren is een ding wat zeker is. De totale marktkapitalisatie van Terra (Luna) was op het hoogtepunt afgelopen april 37 miljard euro. Nu koopt natuurlijk bijna niemand voor de maximale prijs, maar alsnog zijn er een hoop mensen ingestapt op de weg naar de top. De huidige waarde is vrijwel nihil.
Reya In jip-en-janneketaal (omdat ik het zelf ook niet veel beter begrijp): als je een transactie doet op de blockchain is er een tussenstap nodig, het validaten. Dit wordt gedaan door validators. Veel klassieke blockchains (zoals Bitcoin) zijn proof of work, wat betekent dat iedereen transacties kan validaten door "werk" aan te leveren (het oplossen van grote vergelijkingen). Daarvoor worden validators beloond met Bitcoin. Dit is wat die "bitcoinminers" aan het doen zijn met hun supercomputers.
Terra gebruikt een proof of stake-blockchain, wat wil zeggen dat je kunt validaten als je een zeer grote som crypto (een "stake") aanlevert. Degene met de hoogste stake mag dan de validatie uitvoeren (en krijgt daarvoor coins). Dit is energie-efficiënter dan proof of work maar blijkbaar is het daarbij wel mogelijk om het aantal validators zeer klein te houden. Alle Terra Validators hebben nu samen besloten dat ze geen transacties meer goedkeuren op de blockchain, waarmee je effectief niets meer met de coin kunt.
En Terra/Luna is geen obscure scam of zo. Het was de op vier na meest verhandelde cryptomunt en eentje die bekend stond om zijn stabiliteit dankzij een gekoppelde "stablecoin". Dat dit helemaal instort belooft niet veel goeds voor andere cryptovaluta.
tsjok Dat dit helemaal instort belooft niet veel goeds voor andere cryptovaluta.
Wordt de wereld daar slechter van?
janneke141 In tegendeel.