• Nieuws
  • Centraal beurs- en economietopic deel 2

GSbrder Geld klotst tegen de plinten, behalve op de beurs (-20% YTD).

Als ik de DeGiro-app mag geloven heb ik een ongerealiseerd verlies van -724.516.590.053.228.500,00% op een van mijn aandelen. Ik wist niet dat ik de gehele omvang van de wereldeconomie in dit specifieke aandeel had gestoken, maar soit.

Drietebuul Gazprom gespot. Maar zonder dollen, mooi moment waarop de overheid besluit om een forfaitair rendement van +5,53% te rekenen over mijn beleggingen, ik sta op -11,3%. Exclusief belasting, beleggingskosten en inflatie.

GSbrder

Part of the game, op de beurs is geschoren worden toch altijd stil zitten.

remlof

Dat was ook pas boven de ton aan spaargeld. Ik blijf vermoedelijk gewoon betalen voor een spaarrekening zonder dat er echt rente tegenover staat 🤣

Duke Ja ik ook.
          Maar misschien heeft GS er wat aan met z’n jubelton 😋

Reya Of bijkopen, natuurlijk. Met aandelen gebruik ik geen leverage, bij vastgoed wel.

• Reya replied to this.
              4 days later

GSbrder

Advies van een makelaar gevolgd en bijgekocht. Zal dus wel weer huilen worden.

Reya Jeetje, top van de markt. Elke maand gewoon hetzelfde doen en niet naar omkijken.
                Over makelen gesproken, merk dat biedingen onder vraagprijs meer gewoon worden. Zou het dan toch... ?

Sloggi Randstad is typisch zo’n verzinsel van mensen in Alphen a/d Rijn.

a month later

Interessant draadje van Matthijs Bouman. Het CBS overschat de werkelijke inflatie waarschijnlijk gigantisch, terwijl alle koopkrachtmaatregelen etc op hun cijfers gebaseerd worden.

tsjok

Lekker beetje knoeien met cijfers zodat het lijkt dat het meevalt. Kijk gewoon naar de toename van mensen die beroep doen op de voedselbank, in de schulden komen, hun energierekening niet meer kunnen betalen.

Trouwens maatregelen voor 2023 gaan uit van een inflatie van 3.9%

Die Mathijs Bouman lult het altijd weer recht voor de beleidsmakers.

Tem Kijk gewoon naar de toename van mensen die beroep doen op de voedselbank, in de schulden komen, hun energierekening niet meer kunnen betalen

Terechte zorgen natuurlijk, maar dat komt niet allemaal door de gestegen energiekosten.

• Tem replied to this.