Jan Van Brenk had het zondag over „het besteden van de partijkas aan dure procedures”. Dales sloeg meteen terug: „Ik beschouw je opmerkingen als grievend, smadelijk en lasterlijk”, mailde hij. „Je maakt jezelf kwetsbaar voor royement. Kennelijk realiseer je je niet dat ik nog steeds partijvoorzitter ben.” Prachtig. Een basisschoolruzie, maar dan in grotemensenwoorden.
Friek Reya Die persconferentie van die overgebleven Kamerleden van 50Plus in de Statenpassage was ook al één grote treurnis. Sazias meende dat de media moesten ophouden ze te framen als 'ruziepartij'. Man man man.
Luda https://speld.nl/2020/05/04/krol-50plus-blijkt-een-partij-vol-andere-egos-dan-dat-van-mij Krol: ’50Plus blijkt een partij vol andere ego’s dan dat van mij’ Henk Krol is diep teleurgesteld in 50Plus. Volgens de voormalig fractievoorzitter zit de partij vol met andere ego’s dan dat van hem. “Op deze manier kon ik niet meer werken”, zegt Krol. “Er was een ordinaire machtsstrijd gaande, terwijl evident was dat de macht uitsluitend bij mij thuishoorde.” Krol begint nu de Partij voor de Toekomst, samen met ‘dat meisje dat uit de Partij voor de Dieren is gestapt’. Met haar verwacht hij geen problemen. “Zij kent haar plaats in mijn schaduw.”
remlof Ik luister net naar De Stemming, de podcast van Joost Vullings en Xander van der Wulp en die denken dat Sjuul Paradijs de nieuwe lijsttrekker van 50plus wordt. Hij heeft ook al meegeschreven aan het partijprogramma.
janneke141 remlof Ja ik ook. Maar ik bedoelde vanuit hun oogpunt 😛 Je hoort mij ook nooit klagen over de vijf partijen die elkaar op links vliegen af zitten te vangen toch?
remlof Dat is het hele punt, er is geen Grote Onvrede in Nederland, alleen maar kleine groepjes die allemaal over iets anders wat te zeiken hebben, net als die mislukte gele hesjes.
janneke141 Och, uiteindelijk komt het allemaal neer op 'Hun krijgen te veel, ik krijg te weinig en Rutte is kut'.
remlof janneke141 Ja, en dat ze minder krijgen ligt meestal gewoon aan henzelf en dat weten ze stiekem zelf ook wel.
Linus Ach. Enig lid 50Plus in Europees Parlement stapt over naar CDA, zijn derde partij De fractie van 50plus verdwijnt uit het Europees Parlement. Toine Manders, die vorig jaar voor de ouderenpartij werd verkozen, stapt over naar het CDA. Hij wil niks meer met 50Plus te maken hebben. "De partij heeft een dubbele politieke doodzonde begaan. Ruzie in het openbaar is al niet goed, maar ruzie in een tijd van corona wanneer de achterban van vijftigplussers je hard nodig heeft is een extra zonde."
tsjok Linus Bovendien lacht elke zaal waar je komt zich krom als je wordt geïntroduceerd als 'dit is de man die voor 50Plus werd verkozen'." Echt een hart voor zijn zaak, deze man.
Dwersdriever Hier misschien beter op zijn plek. ANBO-directeur Liane den Haan moet de nieuwe lijsttrekker van 50-plus worden. Zij krijgt de voorkeur van het partijbestuur boven onder meer de zittende kamerleden Corrie van Brenk en Léonie Sazias. Ook Martin van Rooijen, nu fractievoorzitter in de Eerste Kamer werd veel genoemd. De leden hebben het laatste woord. https://www.ad.nl/politiek/50plus-wil-anbo-voorzitter-liane-den-haan-als-lijsttrekker~a4bf34b75/
Linus Maar het rommelt weer in de partij, dit keer over de kandidatenlijst voor de Tweede Kamer die vrijdag gepresenteerd wordt. Zittende fractieleden zagen zich gepasseerd door onbekende nieuwkomers en hebben er inmiddels de brui aan gegeven. Fractievoorzitter Corrie van Brenk heeft haar reguliere overleg met partijvoorzitter Jan Nagel, politiek leider Den Haan en het overige bestuur opgezegd: de fractie zit gefrustreerd en geïsoleerd van de partij in de Tweede Kamer. En intern worden de messen geslepen om de vrijdag gepresenteerde kandidatenlijst te torpederen. [...] De drie fractieleden zijn niet de enigen met groeiende irritatie over de kandidatenlijst die morgen formeel wordt gepresenteerd, maar in beperkte kring al circuleert. Zo is er onvrede over de nummer twee, Raymond Brood, tot voor kort een VVD’er zonder wortels in de partij. Over nummer drie, Ellen Verkoelen, afkomstig uit het CDA en sinds 2018 fractievoorzitter voor 50Plus in de gemeenteraad van Rotterdam. Ze was volgens partijgenoten nauw betrokken was bij de interne partijstrubbelingen van de afgelopen maanden. Of over de nummer vier, Martin Nijkamp, lid van de Raad van Bestuur van Robeco, maar verder nauwelijks bekend binnen de partij. Intern wordt opstand voorspeld als het bestuur met deze lijst naar de leden gaat. Helemaal weg zullen ze wel niet zijn na de verkiezingen, maar met een beetje geluk zijn het niet meer dan twee zetels.