tsjok Ik word altijd nerveus als een Italiaans restaurant 'Pasta Carbonara' serveert met roomsaus. Hetzelfde geldt voor pizzeria's. Maar inderdaad dat is een goede raadgever, of bijvoorbeeld een Quattro Stagioni waar er gewoon vier óf soms zelfs vijf (😂) verschillende toppings op zitten, maar niet de goede.
Ik zelf snap pannenkoekenrestaurants niet zo. Wellicht ben ik niet de doelgroep, want ik ben ook niet een àl te grote fan van pannenkoeken. Een paar keer per jaar maak ik ze zelf. Maar die keer dat ik er geweest ben heb ik altijd het gevoel gehad volledig afgezet te zijn. Je betaald gemakkelijk 12€ voor een standaard pannenkoek, maar dat zie ik niet terug in het gerecht. Het kost absoluut nul moeite om zo'n ding te maken, een kind kan het nog doen, en dat zie je vaak dan ook terug in het personeel. De ingrediënten zijn kwaliteit die niet echt onderdoen voor wat je bij de supermarkt haalt. Het beslag is bloem, eieren, zout en melk, wat men met grootverpakkingen elke dag in een grote kom bij elkaar mixt.
Ik kan mij niet voorstellen dat de kosten van één zo'n pannenkoek voor hun boven de 1-2€ uit komt, en dan heb ik iets wat ik thuis ook wel kan maken maar dan voor 12€ + allemaal krijsende kinderen er omheen.