Linus Het was inderdaad een mooie dag. Wel heel sneu voor Alaphilippe, die had de finale nog wel mooier kunnen maken.
Linus De geruchten gingen al een tijdje, maar Jumbo-Visma voegt een derde team toe. Ze beginnen met een vrouwenteam. Ze willen ook meteen een pro-tour team worden, maar het is afwachten of de UCI dat ook wil. De kopvrouw is Marianne Vos. edit: Blijkbaar heeft de UCI al hun njet kenbaar gemaakt, het vrouwenteam zal als continental team beginnen.
Dwersdriever Het is weer een drukke wielerdag. Wilco C. Kelderman zet zijn queeste voor winst in de Giro voort in een etappe met de nodige klimmetjes. Vandaag bekend, tegen mijn verwachting in, de Vuelta met een eerste etappe met klimmetjes in Baskenland en dan is er ook nog de Scheldeprijs. Kortom...ik moet proberen vanmorgen zo veel mogelijk werk af te krijgen :-)
Linus Dwersdriever Brugge de Panne, Scheldeprijs was vorige week. 😉 Maar een mooie middag inderdaad, zeker de twee GT etappes zijn mooi. Wel jammer dat Eurosport de rechten van allebei heeft, dan ben je afhankelijk van hun keuzes.
Myst Inmiddels ben ik er achter dat er zoiets als cyclingstream.com bestaat waar je zelf kunt kiezen wat je kijkt. Niet legaal, uiteraard.
Dwersdriever Myst Ik zit al een tijdje naar het, wel legale, GCN, te kijken. Maar over het algemeen kan ik met mijn kabelpakket en mijn zeker niet legale IPTV-abo eigenlijk alles wel kijken. Als GCN een Apple TV-app had, had ik het waarschijnlijk wel gedaan.
Linus janneke141 Oeh, dat zou ook nog kunnen. Maar goed, ik heb geen ES2. Ik zag wel dat Sporza ook de Vuelta (voor een deel) gaat uitzenden. Dus als ES1 zich vooral richt op de Giro, dan kom ik er wel uit. En anders ga ik eens kijken naar die link van Myst.
Linus Maar één renner is positief getest in de Giro (Gaviria van UAE), we lijken dus een derde week te krijgen. 👍️
Dwersdriever Myst Die zit donderdag in de achttiende etappe. Maar het schijnt allemaal daar wel mee te vallen hoorde ik gisteren in een podcast. Zaterdag moeten ze onder meer over de Col D'Izoard en naar Sestriere. Als het allemaal doorgaat wordt het smullen.
Linus Grappig, bij de NOS werd de vrouwenkoers zondag veel beter bekeken dan de mannenkoers. Waarschijnlijk volgden veel kijkers de mannenkoers op Eurosport (omdat die gecombineerd werd met de Giro) en zijn na die etappe naar de NOS gegaan.
Dwersdriever Linus Ik hou op een niet nader te noemen forum een topic bij over kijkcijfers in het wielrennen. Op zich denk ik niet dat bovenstaande conclusie klopt. Het cijfer van de mannenkoers is een gemiddelde over heel veel uur uitzending. In totaal keken in ieder geval zo'n 1,5 miljoen mensen even naar de mannenkoers. Het is niet onredelijk om te vermoeden dat de piek aan het einde zat en dat mensen bleven hangen voor de vrouwenkoers die veel korter werd uitgezonden. Eurosport had geen bijzondere kijkcijfers zondag.
Duke Misschien is een deel van de kijkers voor de vrouwenkoers ook overgestapt van Sporza naar Nederland 1.