tsjok Bolkesteijn Toegegeven, een bidon kan wel een uit de houder stuiteren Als je de beelden ziet is het er ook niet eentje, hè. Gek inderdaad.
Bolkesteijn Omstreeks seconde 15 zit er na het tweede zebrapad een soort drempel in de weg lijkt het (je ziet de motoren inveren als ze er overheen rijden), dan zouden daar de bidons uit de houders geschoten moeten zijn.
Bolkesteijn Dit is een filmpje uit een iets andere hoek, gezien het wegdek lijkt het mij toch het meest waarschijnlijk dat de bidons gewoon uit de houders gestuiterd zijn. Anders was het ook wel erg oncollegiaal geweest.
Dwersdriever Hij schijnt niets gebroken te hebben, lees ik op de site van Ineos. Ze kijken in de ochtend verder. Speaking after the stage, INEOS Grenadiers Doctor Phil Riley said: "Geraint crashed on his left side, so he took a significant blow to the back of his left hip and he has some abrasions on his left arm and leg. After the stage he was taken for x-rays at the finish. "The initial x-rays didn’t show anything broken, but we are awaiting confirmation in the morning. We will treat him tonight, continue to monitor him and then review it in the morning again."
tsjok janneke141 Logisch, met zo'n drukke kalender en zo'n enorme achterstand zou ik mijn energie ook bewaren voor een andere koers.
tsjok Duke Oh, ik ging nog af op de post van Dwers dat hij niets gebroken had. Maar lees nu dat hij een bekkenbreuk heeft, dan is het natuurlijk totaal logisch want dan kan hij echt niet meer fietsen.
janneke141 Oh, dat had ik ook nog niet eens gezien, had alleen de kop gelezen. Dan is het al helemaal een wonder dat hij gisteren de etappe uit heeft gereden.
Linus Vandaag vloog een helikopter te laag en daardoor waaiden hekken het parcours op. Van Empel en Wackermann werden geraakt. Niet te geloven dit.
janneke141 Linus Ik vroeg me al af waarom er twee renners op de grond lagen onder een spandoek. Wat een prutsers.
Bolkesteijn Linus Het thema van deze Giro is iedere dag een bizarre valpartij? En gisteren zat het ook al niet mee bij die ploeg:
janneke141 Heeft wel z'n charme hoor. Lekker heroïsch. Misschien kan de Tour nog een keer een nachtetappe inroosteren. Rijdersveiligheid is toch al geen prioriteit.