Sloggi Jij denkt dat ze bij Jumbo wel clean rijden?
Ik heb geen idee over Jumbo. In het wielrennen heeft iedereen de schijn tegen. Ketonen zijn verder geen geheim en ook niet verboden.
Maar Joxean Fernandez Matxin was de grote man achter Saunier Duval, bekend van coureurs als Riccardo Ricco, Leonardo Piepoli en Juan Jose Cobo. Allemaal mensen die de aandacht trokken met buitengewone solo-ritten en later door de mand vielen. De andere grote man achter die Saunier Duval-ploeg was Mauro Gianetti, ook al betrokken bij de begeleiding van Pogacar. Hetiskoers.nl heeft een interessant portret van hem geschreven
Of ze nu Geox, Saunier Duval of Fuji-Servetto heten; de positieve plasjes vallen er als rijpe appels en altijd staat Mauro Gianetti er met zijn neus bovenop van niks te weten.
https://hetiskoers.nl/vergeten-wielrenner-gianetti-mauro/
Hier hebben we gisteren iemand gezien die de afgelopen dagen slechts met de grootste moeite kon volgen en die ineens als een stoomtrein over zowel het vlakke als de berg rijdt en iedereen op een hoop rijdt. Waaronder een aantal van de beste tijdrijders ter wereld. Het verleden van het wielrennen leert dat als mensen iets buitengewoons doen, daar vaak een buitengewone reden voor is.
Ik laat mij het kijkplezier rond het wielrennen er niet door bederven verder. Maar de sport heeft helaas kanttekeningen bij buitengewone prestaties aan zichzelf te wijten.