Beetje naïef ook, of zo. In je eentje heel hard weg gaan fietsen als dat niet nodig is om te bewijzen dat je voor het team wil werken. Overigens ook wel bijzonder dat dat publiekelijk zo hard veroordeeld wordt door het team.
Wielrennen #2
- Edited
Johan Bruyneel is ook heel kritisch op de tactiek van Jumbo Visma. Ze probeerden controle uit te oefenen terwijl het team daar niet de vorm van de dag voor had. 'Ze probeerden de concurrentie te slopen, maar sloopten hun eigen team.'
Pogacar 45 seconden sneller op laatste klim dan Vinou en Mayo in 2003.
janneke141 Zet er even een bronvermelding bij als je wil.
De bron is een bericht van Slobeend zonder bronvermelding op het FOK!-forum. Het zal wel uit het AD komen denk ik.
Dwersdriever Pogacar 45 seconden sneller op laatste klim dan Vinou en Mayo in 2003.
‘Potje AICAR’ flitste gisteren al door mijn hoofd als naamsverbastering.
Dinsdagochtend worden de uitslagen van de coronatests en de eventuele consequenties daarvan bekend gemaakt, aldus Michel Wuyts. Ik ben benieuwd...
Toch sneu voor Hirschi zo. Man van de dag.
- Edited
Duke Ja, wielrennen is soms een brute sport. Maar ik heb wel een mooie wedstrijd gezien.
En dan had hij hem verdomme nog bijna in de sprint. Geweldige etappe om te volgen.
Duke Het is sowieso een erg interessante en spannende Tour tot nu toe. En vandaag en morgen wordt het nog spannender. Hopelijk hebben al die gillende supporters op de bergen geen al te dramatisch effect gehad en hebben ASO en de Franse autoriteiten hun lessen geleerd en worden bergtoppen nu gewoon zo veel mogelijk leeg gehouden.
Dwersdriever Vandaag, als in welke ploegen overleven de coronatests?
- Edited
janneke141 Ik geloof dat de uitslagen morgenochtend naar buiten komen, maar het zal wel het onderwerp zijn dat iedereen vandaag bezighoudt. Behalve de nationale discussie over de tactiek van Jumbo-Visma natuurlijk.
Dwersdriever Roglic heeft geel, de winnende coach heeft altijd gelijk. Als we onze oranje trots even aan de kant zetten, dan kun je er niet echt omheen dat Roglic voorafgaand aan de tour al betere kansen had om de ronde te winnen dan Dumoulin.
Over Roglic gesproken:
Was in 2012 trouwens.
- Edited
janneke141 De winnende coach wordt pas na drie weken bepaald natuurlijk. De kritiek richt zich als ik het goed volg vooral op de ploegleiding.
- Dumoulin begon aan zijn sleur-op-de-kop-actie zonder overleg met de ploegleiding. Hijzelf was daar uiteindelijk het enige slachtoffer van. Geen enkele andere top-12-coureur verloor hierdoor tijd.
- Schijnbaar geven rijders als Kuss en Bennett onvoldoende aan dat ze slechte dagen hebben, waardoor ze afhaken zonder kopwerk gedaan te hebben.
- Gesink rijdt hierdoor te vroeg op kop en in een tempo waarmee hij vooral zijn eigen team pijn lijkt te doen.
- Door de daling in het klassement van Dumoulin heeft Jumbo-Visma een duidelijk wapen uit handen gegeven waarbij ze niet langer een 1-2-punch kunnen uitvoeren.
- Jumbo-Visma heeft nu al veel te veel energie verspild, terwijl dat nog helemaal niet nodig was met andere Gele Trui-dragers. Het heeft ook niet geleid tot een daadwerkelijke marge ten opzichte van de belangrijkste concurrenten.
José de Cauwer en Johan Bruyneel, twee mensen met een geweldig wielerbrein, trokken allebei de conclusie dat de ploegleiding niet sterk genoeg is en mogelijk ervaring tekort komt.
Bruyneel had Kuss en Bennett gewoon wat extra injecties gegeven.
- Edited
Reya Dat soort opmerkingen heeft hij meer dan verdiend, denk ik. Ik luister echter toch graag naar zijn beschouwingen over wielrennen. Het is wel iemand die als renner en later als ploegleider over geweldig koersinzicht beschikte. Af en toe hint hij wel naar het verleden trouwens. Vind zijn podcast ook wat interessanter dan die van Armstrong en Hincapie, want die praten wat mij betreft iets te veel over randzaken en minder over de koers. Wel weer leuk dat daar Andy Schleck regelmatig inbelt voor zijn visie op de etappe. Lance Armstrong komt daarin ook een stuk minder arrogant over dan hij vroeger was.
Bruyneel is inderdaad een heel scherpe analist; toch vermijd ik zijn input enigszins omdat hij met zijn activiteiten de sport veel schade heeft berokkend, en dat ook nooit volledig heeft willen toegeven.
- Edited
Reya Het lijstje mensen uit de (wieler)sport die écht openheid van zaken hebben gegeven over dopinggebruik is helaas niet zo lang. Een belangrijke reden waarom we veel meer details weten over de programma's van US Postal en Armstrong is omdat de Amerikaanse overheid veel geld heeft geïnvesteerd in onderzoek. Over het structurele dopinggebruik bij Belgische, Italiaanse, Spaanse en zelfs Nederlandse teams is veel minder gepubliceerd, is relatief weinig vervolgd en wordt nog altijd veel gezwegen. En veel van de hoofdrolspelers daaruit spelen ook gewoon weer een rol in de wielerwereld. Ik noem namen als Vinokourov, Saiz en Bjarne Riis. Maar de lijst is bijna eindeloos.
Dwersdriever Als je er voor het gemak vanuit gaat dat er tussen 1985 en 2015 geen enkele koers schoon gewonnen is, dan lijkt me dat een veilige gok.