Dwersdriever
Het verschil met vorig jaar (toen hij eigenlijk elke keer zonder enig spoor van vermoeidheid over de finish kwam) is inderdaad gigantisch. Ik denk dan ook niet dat hij nog de kracht heeft om 2 minuten op Vingegaard te winnen in de TT, tenzij Vingegaard een ouderwetse paniekaanval gaat krijgen o.i.d.. Maar Vingegaard lijkt dat inmiddels redelijk goed onder controle te hebben. Ook een groot verschil met vorig jaar. Wat dat betreft, heeft de eeuwige pech van Roglic in Frankrijk het team ook iets goeds gebracht.
Ik denk trouwens dat Stef Clement nog wel eens gelijk kan hebben en dat Pogacar hetzelfde heeft als Van Aert, Van der Poel en Alaphillipe. Dat er verveling optreedt wanneer er te lang niks gebeurt/hij niet lekker kan racen. Als dat zo is, dan verliest hij misschien wel liever een tour zoals deze dan dat hij nog zo'n tour had gehad waar hij in week 1 iedereen al op een hoop had gereden.
Dit was tevens de laatste etappe die ik live voor de tv kon zien. Maar het was een heerlijke tour tot nu toe, de beste in 10 jaar wel zo ongeveer denk ik. Pogacar en Vingegaard (+ TJV) hebben het fantastisch gedaan, wie van de twee ook gaat winnen.