Duke Vergeet niet dat Ineos nog altijd de ploeg is met het hoogste budget in het peloton. Volgend jaar kunnen zij waarschijnlijk eindelijk weer een fitte Egan Bernal aan de start van de Tour brengen. Dat was natuurlijk ook een renner waarvan we ooit dachten...die gaat de Tour jaren domineren. Als hij zijn oude niveau kan halen, kan het een heel interessant spel tussen drie topcoureurs worden.
Uiteindelijk is wielrennen een individuele sport in teamverband en Jumbo Visma heeft Pogacar tactisch verschillende keren schaakmat gezet. En Vingegaard heeft dat twee keer vakkundig afgemaakt. Daarmee is het gewoon een volkomen terechte winnaar als hij Parijs haalt. Ik vond zijn emoties in Denemarken bij de start eigenlijk ook wel mooi, dus zo kleurloos vind ik hem nou ook weer niet. Pogacar is op dat vlak ook wel bizar moet ik zeggen. Zelden een renner gezien die zo 'outgoing' is. Wielrennen trekt vanwege de opoffering die nodig is om de top te halen zeker voor ronderenners toch wel een bovengemiddeld aantal mensen met licht autistische trekjes.
Maar dat er maar enkele ploegen zijn die voor het podium in Parijs gaan, is op zich niets nieuws. Dat is veel vaker zo geweest. Het aantal renners dat drie weken lang non-stop op topniveau kan rijden en zowel kan klimmen als tijdrijden is nu eenmaal beperkt. En in de Tour is het niveau meestal zo veel hoger dan in de andere twee grand tours.