Sloggi Yesilgoz: er zijn heel veel boetes uitgedeeld. Journalist: hoeveel? Yesilgoz: geen idee. Er zijn boetes uitgedeeld.
Drietebuul Sloggi Nu is het "er kunnen mensen worden aangehouden, en er kunnen boetes worden uitgedeeld"
tsjok Sloggi Dat is ook lastig om precies voor haar te achterhalen, maar een wat kundiger minister had wel een beter antwoord paraat gehad.
tsjok Drietebuul De toon is wel heel zalvend. Yesilgoz zei dat ze 'respect had' voor de demonstraties. En Rutte praat in allemaal van die omslachtige beleidstaal met 'de oproep is om dat binnen de grenzen van de wet te doen' etc.
Drietebuul tsjok Het loopt Rutte en Yesilgöz dun door de broek. Ze willen ook steeds benadrukken dat er zoveel boeren binnen de kaders van de wet demonstreren.
Helsinki Er zit een heel oud vrouwtje in de metro voor me thuis gebakken stukjes pannenkoek te voeren aan haar man. Niet omdat hij het zelf niet kan, maar zodat hij geen vieze handen krijgt. Gewoon, om even een ander stukje van de mensheid te belichten.
janneke141 Drietebuul Tja, straks staan er ook trekkers bij hun voor de deur. Dat is niet de bedoeling.
Sloggi tsjok Dat je het niet precies weet snap ik maar je kunt zo’n vraag verwachten dus zorg ook dat je een orde van grootte paraat hebt. Zijn het er 10 of 100?
PolitiekGeaard De Koeien worden inmiddels uit de karren gehaald in Den Haag. Ze laten zich wel van hun beste kant zien die boeren. Laat die beesten gewoon lekker op je terrein rondlopen, niet met dit warme weer ze laten rondlopen voor de Tweede Kamer.
tsjok Ik kan er zo kwaad om worden als mensen (die nog beweren 'dierenvrienden' te zijn ook) met vee gaan zeulen om een slap punt te maken. Koeien dik in de stress, vet grappig.
Tem Al die debielen dik bekeuren. Vast zat zaken waarop je ze kan pakken. Moet maar eens klaar zijn met dat geprivilegieerdeboerenkutgedrag .