Sloggi Helsinki Ik verwacht een uitgebreid excuses dat hij, zijn partij en het CDA dit probleem de afgelopen veertig jaar zo van de rails hebben lopen. Hij maakt bekend zijn ontslag aan te bieden aan de koning en hij wordt manager van een Jumbo-supermarkt in Wolvega.
Helsinki Ik heb m'n oordopjes niet bij me en ben niet thuis, mocht iemand de cliffnotes willen posten, graag.
Drietebuul Helsinki Heel goed dat heel veel boeren demonstreren binnen de kaders van de wet. Minder leuk dat boeren demonstreren buiten de kaders van de wet.
Helsinki Helsinki Ik bedoel, tenzij je een kleurtje hebt, arm bent of langdurige zorg nodig hebt, natuurlijk. Extra punten als je niet-Nederlands bent en psychiatrische zorg nodig hebt.
tsjok Drietebuul De toon is wel heel zalvend. Yesilgoz zei dat ze 'respect had' voor de demonstraties. En Rutte praat in allemaal van die omslachtige beleidstaal met 'de oproep is om dat binnen de grenzen van de wet te doen' etc.
Drietebuul Het beeld dat de politie niets doet klopt niet: er zijn mensen aangehouden en er zijn boetes uitgedeeld.
Sloggi Yesilgoz: er zijn heel veel boetes uitgedeeld. Journalist: hoeveel? Yesilgoz: geen idee. Er zijn boetes uitgedeeld.
Drietebuul Sloggi Nu is het "er kunnen mensen worden aangehouden, en er kunnen boetes worden uitgedeeld"
tsjok Sloggi Dat is ook lastig om precies voor haar te achterhalen, maar een wat kundiger minister had wel een beter antwoord paraat gehad.
Drietebuul tsjok Het loopt Rutte en Yesilgöz dun door de broek. Ze willen ook steeds benadrukken dat er zoveel boeren binnen de kaders van de wet demonstreren.
Helsinki Er zit een heel oud vrouwtje in de metro voor me thuis gebakken stukjes pannenkoek te voeren aan haar man. Niet omdat hij het zelf niet kan, maar zodat hij geen vieze handen krijgt. Gewoon, om even een ander stukje van de mensheid te belichten.
janneke141 Drietebuul Tja, straks staan er ook trekkers bij hun voor de deur. Dat is niet de bedoeling.
Sloggi tsjok Dat je het niet precies weet snap ik maar je kunt zo’n vraag verwachten dus zorg ook dat je een orde van grootte paraat hebt. Zijn het er 10 of 100?