Duke Dat zal wel inderdaad. Het is in ieder geval een verhaal dat duidelijk maakt dat de huidige plannen niet noodzakelijkerwijs leiden tot een vermindering van de stikstofuitstoot. Daarvoor is meer ambitie en vooral politieke durf nodig.

11 days later

Minister Adema kwam vrijdag halsoverkop terug uit het buitenland voor spoedberaad over de kritiek van Brussel op het Nederlandse mestbeleid, maar het kabinet wist al weken dat Nederland van Europa geen uitzonderingen meer zou krijgen voor het uitrijden van mest. Eurocommissaris Virginijus Sinkevicius heeft daar in een brief, die in handen is van de NOS, al half december voor gewaarschuwd.

https://nos.nl/l/2460967

Sloggi Ik beeld me graag in dat dit een vooropgezet plan was om Adema's vakantie te verneuken.

tsjok Van de deep state?

(Hij was op een landbouwbeurs in Duitsland)

janneke141 Dat hij de brief bij het debat de dag na ontvangst nog niet had gelezen wil ik nog wel geloven maar hij had in dat geval de Kamer alsnog moeten informeren.

Vandaar klungelig.

Sloggi Dat is niet wat ik bedoel. Voor de beeldvorming naar buiten toe was het uiteraard beter geweest als Adema in Brussel overvallen was door het nieuws. En in dergelijke situaties is het al geen incident meer dat de regering erop gokt informatie wel onder de tafel te kunnen houden, eerder een sop.

Gezien alles wat er alsnog boven tafel komt vraag je je af wat er nog allemaal verborgen ligt.

remlof Ik heb van horen zeggen dat PvdAGL geen meerderheid heeft.

Ik zie geen van de regeringspartijen een MvW in Adema steunen op dit moment.

janneke141 Er zal nog wel meer uit z'n beerput komen en dan zal ie als goed CU'er de eer aan zichzelf houden. Het is geen VVD'er tenslotte.

• Duke replied to this.

remlof

Ach, hij zit op het lastigste dossier van het moment en is nog maar net begonnen. De kans dat dit echt doorwerkt is maar heel beperkt. En nog een keer opnieuw beginnen kan niemand zich op dit dossier veroorloven...

Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd in de zaak rond Edith Schippers en het DSM-pensioenfonds. Dat is toch ook wel een heel nare zaak en ik vraag me af of we haar om die reden kunnen afschrijven als toekomstig politiek leider van de VVD. Of dat het kiezers gewoon niets boeit. Dat kan ook.

Dat de hervorming van ons pensioenstelsel ergens in een afspraak met de EU is gegoten rond coronasteun van 4,5 miljard is trouwens ook een vreemde zaak. Dat is wel erg veel druk zetten op de Eerste Kamer.

Dwersdriever Het lijkt me toch dat Schippers hier precies gedaan heeft wat een groot deel van de huidige VVD-achterban voorstaat. Meer geld voor de aandeelhouders en de CEO, minder voor de (ex-)werknemers.

Trieste zaak inderdaad bij DSM…