...
Brexit #5 - T plus een beetje
- Edited
Sloggi Boris is bij een deel van de partij nog erg populair, zelfs een deel van het volk schaart zich achter het hele "Bring back Boris". Complete waanzin, maar zou je niets verbazen als hij het wordt. Het was al raar dat hij Sunak, die politiek gezien dichter bij hem lag dan Truss, niet steunde. Er gaan geruchten dat hij dat deed om meer chaos te veroorzaken.
Sunak moet je ook niet willen, maar van alle kandidaten die genoemd worden buiten Boris, maakt hij de meeste kans.
Helsinki Boris ligt bij de parlementsleden echt niet goed. Hij schijnt erg veel moeite te hebben om de steun van 100 leden te krijgen. Hij is bovendien ook nog het onderwerp van een strafrechtelijk onderzoek. Dat zou je ook niet moeten willen.
Maar Boris is een geweldig voorbeeld van wat het zorgvuldig opbouwen van een imago kan doen. Ik zal zijn eerste optreden in Have I Got News For You nooit vergeten omdat daarin aan de orde kwam hoe hij iemand hielp om een kritische journalist te laten mishandelen. Dat is het echte karakter van BoJo: een ambitieuze, onbetrouwbare opportunist.
En Ian Hislop is een held.
- Edited
Dwersdriever Maar Boris is een geweldig voorbeeld van wat het zorgvuldig opbouwen van een imago kan doen.
Het beste moment daarvoor voor mij is toen er ophef was rond zijn ministerschap en journalisten bij zijn huis stonden. Toen kwam hij naar buiten in een belachelijke outfit om thee uit te delen. Je hoort alle kritische vragen gewoon verstommen door zijn clowneske gedrag. Het is vreselijk cynisch, maar ook redelijk geniaal.
tsjok Het VK heeft een enorme bewondering voor de excentriekeling. Heel anders dan onze 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'-mentaliteit. Daarom krijgen wij Mark Rutte en zij Boris Johnson.
Dwersdriever Ik kan niet direct zeggen wie het kortste lootje heeft getrokken in dat scenario. Elk land krijgt de rampen die het verdient, zullen we maar zeggen.
- Edited
Straatinterviews op Sky News gaan bijna alleen maar over Boris.
Dwersdriever Vergelijk het met Trump. Ze zien ook wel dat het een walgelijke vent is, maar de achterban slikt het. Ik denk dat we een beetje moeten vrezen voor Boris 2.0
Boris Johnson is de Taco Bell van de politiek. Hondenvoer waar mensen toch maar naar terug blijven gaan.
Dat gaat vast lukken. Die malloot is om een of andere reden nog best populair en heeft de conservatieven bij de laatste verkiezingen forse overwinning voor de conservatieven geboekt.
- Edited
Jammer.
Edit: zou jammer zijn, het is nog steeds niet officieel.
Het zou toch wel het ultieme fiasco zijn als BoJo weer herkozen wordt.