Zieke wereld.
Zieke wereld.
Belachelijk veel aandacht in de NL media wel voor dit BoJo feestje. In navolging van de obsessie met Amerika nu ook een obsessie met het Koninkrijk over de plas.
remlof Thatcher is van voor mijn tijd. Diana kan ik wel herinneren ja. De Britse royal zijn nu eenmaal het meest aansprekende koningshuis ter wereld.
Voor mijn gevoel is de disbalans met de jaren erger geworden (en de obsessie met Israel wel sterk verminderd). Wat niet helpt is de beperkte talenknobbel van de journalistiek. Dat was vroeger écht beter en ook veel meer onderdeel van de opleiding en vorming.
Klopkoek Ik denk eerlijk gezegd ook wel dat het komt door het praktische feit dat de gemiddelde Nederlander geen Frans en/of Duits meer spreekt. Veel populaire cultuur is ook gericht op de VS/het VK. Dat versterkt elkaar. Je ziet het ook in de wetenschap. Voor de gemiddelde scriptie worden echt geen Franse of Duitse bronnen meer geraadpleegd tenzij in vertaling. Dat werkt door in later onderzoek.
/huiskamersociologie
Bij Nieuwsuur interviewen ze nog wel eens iemand in het Engels en heel soms Duits. Dat zie ik in het Frans niet gebeuren.
Positieve uitzondering - maar geen nieuwsprogramma - is overigens de Keuringsdienst van Waarde. Teun van de Keuken spreekt een aardig mondje Duits en die Sophie spreekt hartstikke goed Frans.
Klopkoek Voor mijn gevoel is de disbalans met de jaren erger geworden (en de obsessie met Israel wel sterk verminderd). Wat niet helpt is de beperkte talenknobbel van de journalistiek. Dat was vroeger écht beter en ook veel meer onderdeel van de opleiding en vorming.
Dit dus. On ne parle plus français.
Het valt me wel op dat bij Studio Sport de interviews met Duitse trainers vaak in het Duits plaats vinden
Marco van Basten, niet te vergeten.
Of Ruud Gullit.
Frank Rijkaard, ook sterk in non-verbale communicatie op dat vlak.
Maar goed, Bojo is natuurlijk wel een blunderende en incompetente pannenkoek eerste klas en zijn langzame doodsstrijd levert stiekem wel heerlijke schadenfreude op.
Deze soap is natuurlijk zo mooi dat iedereen daar van smult. Ook bijvoorbeeld de Vlaamse publieke omroep had er volop aandacht voor.
Als Merkel zulke ongein had uitgespookt, dan hadden we daar ook veel aandacht voor gehad.
Pompom
Blunderen geeft nog teveel ruimte voor onkunde. Hij is gewoon puur egocentrisch, narcistisch en machtsgeil. Oh, en compleet blind voor zijn eigen fouten. Hij speelt vooral die bumbling fool om het op onkunde te kunnen gooien.