Pompom

Lekker lage prijs per vierkante meter, meteen.

Reya Veel rood geblakerde Engelsen, tot een paar jaar terug.

Drietebuul
Ook al zijn ze tiny, ze zijn nog steeds groter dan de bezemkasten die GSbrder verhuurd.

Klopkoek De Nederlandse achterstandswijken zijn nog steeds wel relatief goed, maar aan het afnemen in kwaliteit en niet (meer) de absolute wereldtop. De leefkwaliteit index van het SCP staat al sinds 2008 stil (bijgehouden sinds 1975).

Hier de bron daarvoor (van 1975 tot 2008, en de tweede link voor de periode erna):
https://www.nature.com/articles/pr2012189
https://digitaal.scp.nl/ssn2018/kwaliteit-van-leven-leefsituatie-en-geluk/

LuisInPels Dat van 'ze mogen blij zijn dat ze een huis hebben' is toch in veel landen een stigma? Waarbij asielzoekers ook nog eens de schuld toegewezen krijgen en in nóg slechtere woningen moeten gaan zitten (in bij duizenden gebouwde containers). Het stigmatiseren van de sociale huur is een langlopend project, vandaar het uitroken van scheefhuurders, het versoepelen van bouwbesluiten, en nu ook de introductie van normhuren (= meer segregatie). Met de populariteit van weldenkende snob partijen als Volt, PvdD en D66 (quinoa vretend, latte drinkend, miljoenen aan donaties opzuigend) gaat dat ook niet afgeremd worden. Nederland was ooit een land waar decorum en signalen van sociale distinctie er niet zo toe deden, dat verandert nu (en in wel meer landen).

Zullen we het nu weer over de Brexit of i.i.g. Britse politiek hebben

LuisInPels

Trieste zaak. Terwijl juist zaken als beter glas en isoleren vrij eenvoudig zijn en veel financiële en duurzaamheidswinst opleveren. Op de Nederlandse sociale woningbouw is veel aan te merken maar meestal gaat het planmatige onderhoud best aardig en zijn ook dergelijke eenvoudige maatregelen wel getroffen.
En nieuwbouw, ook in de sociale sector, is tegenwoordig gasloos en veelal ‘nul op de meter’.

5 days later

Belachelijk veel aandacht in de NL media wel voor dit BoJo feestje. In navolging van de obsessie met Amerika nu ook een obsessie met het Koninkrijk over de plas.

Sloggi Kan me niet herinneren dat het in de Blair jaren zo was (toen was er al wel een obsessie met de VS - en ook Israel trouwens).

Klopkoek
      Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.

Ten tijde van Trump's presidentschap schenen een boel Trumperts dat spreekwoord ook al niet te snappen: "Heeft die leugenachtige msm het nou alweer over trump1?!?!11EINZ!?🤬 "

Klopkoek Ook met het VK hoor, van elke scheet die Diana of Thatcher liet werd hier ook gesmuld.

Pompom Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.

Heb het dan eens over de corruptie, zou ik zeggen. De VIP lane en zulks.

Die oriëntatie op de Angelsaksische wereld is bizar. En heeft uiteindelijk ook een ideologische lading. Frankrijk en Duitsland lijken er bijna niet toe te doen.

remlof Thatcher is van voor mijn tijd. Diana kan ik wel herinneren ja. De Britse royal zijn nu eenmaal het meest aansprekende koningshuis ter wereld.

Voor mijn gevoel is de disbalans met de jaren erger geworden (en de obsessie met Israel wel sterk verminderd). Wat niet helpt is de beperkte talenknobbel van de journalistiek. Dat was vroeger écht beter en ook veel meer onderdeel van de opleiding en vorming.