Goed, thoughts. De kwaliteit was slecht. Dat wisten we van tevoren. Australië gaat niet winnen, want het nummer is een absoluut rommeltje. Griekenland was niet bij stem en ook IJsland was vals (het refrein dan, de rest kun je niet zuiver doen). Maar die nummers zijn wel gewoon goed en de artiesten zijn capabel.
De thuisstemmer heeft, door op San Marino te stemmen, Portgual en Hongarije beroofd van een finaleplek. Dat vind ik best schandalig, want matige kwaliteit van de rest terzijde, San Marino was gewoon 100% vals gemompel van een seniele oude man die het predikaat 'artiest' niet eens verdient. Hij is naar de finale gememed. Ik vind dat oprecht kut, omdat echte artiesten hier het slachtoffer van zijn geworden. Niet OK.
Verder viel Slovenië mij tegen, erg jammer. Wit-Rusland is een leuke guilty pleasure aan het worden. En wat.de.fuck. doet Estland in de finale met de meest generieke popsong die bovendien slecht uitgevoerd was? Oh en België. Zoals een vriend van mij het gisteravond noemde "Mitchell uit HAVO 4". Terecht naar huis gestuurd, naar mijn mening.