Duke Bolkesteijn Tja, hoe selecteer je dan je bestuurders? Krijg je helemaal het gezeik dat ze ongekozen zijn...
Bolkesteijn Duke Dat is toch ook zo? Bestuurders worden niet gekozen, dat moet het briesende gepeupel maar eens uitgelegd worden. Bovendien denk ik dat er beter gekwalificeerde bestuurders zijn dan politici, denk aan mensen met een ambtelijke achtergrond.
janneke141 Nederland is in vijf jaar toch een stuk minder eurosceptisch geworden. Wat ik me vooral afvraag: als je serieus van mening bent dat Nederland uit de EU moet stappen, wat doe je dan in vredesnaam bij D66?
tsjok janneke141 Dat zelfs de achterbannen van FvD en PVV niet uit de EU willen vind ik ook redelijk verbazingwekkend. Positief hoor, maar zeker verrassend.
janneke141 Deze is ook nog wel leuk: wat deden de kiezers van de PS nu? Hele artikel: https://nos.nl/artikel/2286123-waarom-won-de-pvda-en-lieten-kiezers-de-pvv-in-de-steek.html
Leandra janneke141 D66 heeft zich dus niet weten te profileren; veel andere partij stemmers. Nou snap ik het wel; die Jetten is niks, maar in 't Veld heeft ook het charisma van een geranium.
janneke141 tsjok Het is een meevaller dat het bij beide onder de 50% zit. Wat er met het absolute aantal Nexit-populistenstemmers gebeurd is, is op basis van dit grafiekje niet te zeggen. Het kan zelfs gestegen zijn.
tsjok janneke141 Wat er met het absolute aantal Nexit-populistenstemmers gebeurd is, is op basis van dit grafiekje niet te zeggen. Het kan zelfs gestegen zijn. Oh, tuurlijk. Ik dacht even niet na.
remlof Vanavond vanaf 22:00 een Nieuwsuur special over deze verkiezingen. Met daarin om: 23:00 Update EP prognose 23:15 Tussenstand uitslag Nederland 23:45 Zetelverdeling Nederland
remlof Wie niet wil wachten op de NPO kan nu al zappen naar Euronews met een avondvullend programma rondom deze uitslagenavond.