Duke PolitiekGeaard het lijkt van vele kanten inderdaad een vrij matig idee wat eerder kiezers wegjaagt dan aantrekt.
Linus Uiteindelijk zal er niet veel veranderen aan de PvdA denk ik zo. Die partij is gewoon nog steeds veel groter (wat betreft afdelingen, bestuurders etc.) en zal gewoon GL opslokken op de langere termijn. Een onzalig idee.
janneke141 De verschillen zitten vooral in imago en achterban. Inhoudelijk vertellen ze al tijden hetzelfde verhaal, terwijl ze heel druk bezig zijn om bij elkaar stemmers weg te lokken. Daar winnen ze uiteindelijk natuurlijk ook niks mee.
remlof De kansen dat Frans Timmermans inderdaad de nieuwe voorzitter van de Europese Commissie wordt, lijken te stijgen. Volgens de Duitse sociaal-democraten zien de peilingen over heel Europa er prima uit. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4723371/duitsers-geven-timmermans-een-goede-kans
Bolkesteijn remlof Dan ben je dus gekozen in een parlement, stap je over naar het orgaan dat je zou moeten controleren omdat daar een mooie baan vrij komt... 🤔 Ergens is het kiezersbedrog en strookt het niet met de functie van een parlement.
Duke Bolkesteijn Tja, hoe selecteer je dan je bestuurders? Krijg je helemaal het gezeik dat ze ongekozen zijn...
Bolkesteijn Duke Dat is toch ook zo? Bestuurders worden niet gekozen, dat moet het briesende gepeupel maar eens uitgelegd worden. Bovendien denk ik dat er beter gekwalificeerde bestuurders zijn dan politici, denk aan mensen met een ambtelijke achtergrond.
janneke141 Nederland is in vijf jaar toch een stuk minder eurosceptisch geworden. Wat ik me vooral afvraag: als je serieus van mening bent dat Nederland uit de EU moet stappen, wat doe je dan in vredesnaam bij D66?
tsjok janneke141 Dat zelfs de achterbannen van FvD en PVV niet uit de EU willen vind ik ook redelijk verbazingwekkend. Positief hoor, maar zeker verrassend.
janneke141 Deze is ook nog wel leuk: wat deden de kiezers van de PS nu? Hele artikel: https://nos.nl/artikel/2286123-waarom-won-de-pvda-en-lieten-kiezers-de-pvv-in-de-steek.html
Leandra janneke141 D66 heeft zich dus niet weten te profileren; veel andere partij stemmers. Nou snap ik het wel; die Jetten is niks, maar in 't Veld heeft ook het charisma van een geranium.
janneke141 tsjok Het is een meevaller dat het bij beide onder de 50% zit. Wat er met het absolute aantal Nexit-populistenstemmers gebeurd is, is op basis van dit grafiekje niet te zeggen. Het kan zelfs gestegen zijn.
tsjok janneke141 Wat er met het absolute aantal Nexit-populistenstemmers gebeurd is, is op basis van dit grafiekje niet te zeggen. Het kan zelfs gestegen zijn. Oh, tuurlijk. Ik dacht even niet na.