Ik krijg gewoon nog voor 40 uur betaald en vind dat prima. Ik zie werk allang niet meer als aanwezigheidspremie, ik werk zoveel als ik noodzakelijk vind voor mijn werkgever in een week en dat vinden zij een bepaalde hoeveelheid geld waard. Hoe meer die mentaliteit op de werkvloer intrede doet, hoe eerder we van artefacten als de 40-urige werkweek af zijn.
De toekomst van de 40-urige werkweek
- Edited
Overigens: er is ook wel wat te zeggen voor de andere kant van het verhaal: dat werk onevenredig belangrijk wordt gevonden door de nieuwe generatie en dat we dus nog lang niet van de 40-urige werkweek af zijn:
- Edited
Myst Ik krijg gewoon nog voor 40 uur betaald en vind dat prima. Ik zie werk allang niet meer als aanwezigheidspremie, ik werk zoveel als ik noodzakelijk vind voor mijn werkgever in een week en dat vinden zij een bepaalde hoeveelheid geld waard.
Same here, ik heb 9 werkdagen per twee weken van 6 uur en werk af en toe in de weekeinden. Geen idee hoeveel uur dat bij elkaar is (dat varieert ook) maar m'n werkgever vindt het een fulltime salaris waard. En ik ook
Tja, ik denk in de eerste plaats niet dat het een hele representatieve peiling is. Als je mensen vraagt die een kantoorbaan hebben kun je natuurlijk gemakkelijk dit soort statements droppen maar veel werk daar moet je gewoon fysiek voor aanwezig zijn en is ook niet projectmatig. Een docent, politieagent of een zorgverlener moet gewoon op de juiste tijden zijn ding doen.
Zelf ben ik wel een kantoorman en hier wordt ook door veel mensen thuisgewerkt. Al zijn dat meestal toch de mensen met kinderen die dat een aantal dagen in de week doen. Zelf vind ik het fijner om gewoon naar een werkplek te gaan. Ik vind het sociaal contact met collega's belangrijk en ook is het fijner om gewoon met mensen te praten dan via een schermpje te communiceren.
Ik vind het typisch dat ze minder werken aan thuiswerken lijken te koppelen.... want dat je op een andere locatie werkt betekent niet dat je minder werkt.